logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۶۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

آزادسازی خرمشهر فتح بسیار تاریخی و مهم بود/ خط‌شکنی 6 گردان زنجان در عملیات بیت‌المقدس

آزادسازی-خرمشهر-فتح-بسیار-تاریخی-و-مهم-بود-خط‌شکنی-6-گردان-زنجان-در-عملیات-بیت‌المقدس
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: آزادسازی خرمشهر فتح بسیار تاریخی و مهم بود و به همین دلیل حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد".

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: صدام و ارتش بعث عراق با پشتیبانی کشورهای غرب، آمریکایی و بلوک شرق به نیابت جنگ جهانی در جغرافیای کوچک را علیه نظام اسلامی آغاز کرد.

وی افزود: با پشتیبانی جبهه استکبار صدام جنگ را آغاز و اعلام کرد که ظرف 10 روز در میدان آزادی سخنرانی می‌کند و قرار بود اگر در کمترین زمان عراق نتواند ایران را اشغال کند، آمریکا وارد جنگ می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه با ترسیم چنین وضعیتی و برای رسیدن به اهداف شوم، هجمه و جنگ علیه نظام اسلامی آغاز شد، افزود: اما با عنایت خداوند متعال و ایثار و جهاد نیروهای نظامی و مردمی، عراق نتوانست به اهداف خود نائل شود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر و نقش نیروهای زنجانی در عملیات بیت‌المقدس، اظهار داشت: مقاومت جانانه‌ای از سوی مردم خرمشهر برای آزاد سازی آن انجام شد و با وجود اینکه عراقی‌ها یک گردان برای تصرف خرمشهر و آبادان پیش‌بینی کرده بودند، اما مجبور به استفاده از همه توان و تجهیزات خود شدند.

سردار کرمی ادامه داد: مدافعان، رزمندگان، نیروهای مردمی با ایمان، اعتقاد و روحیه جهاد و شهادت 34 روز در مقابل ارتش عراق مقاومت کردند تا خرمشهر آزاد شد.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم خرمشهر مبنای مقاومت هشت سال دفاع مقدس است، افزود: علیرغم ایثار و فداکاری مردم این خطه خرمشهر پس از 34 روز مقاومت و حماسه سقوط کرد بیش از 500 روز در اشغال دشمن بود.

این مسئول گفت: رزمندگان اسلام برای آزاد سازی خرمشهر در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس که اهرم فشار بوده و دو قدرت را در مقابل هم قرار می‌داد، وارد جنگ با نیروهای عراقی شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان اسلام برای گرفتن ابتکار سیاسی و نظامی در این منطقه پیچیده و با وجود اینکه تجربه عملیات خاکی و آبی نداشتند، وارد عرصه جنگ با نیروهای بعثی شدند.

سردار کرمی با بیان اینکه منطقه عملیاتی بیت‌المقدس دارای موانع طبیعی بسیار پیچیده‌ای بود که عبور از آن را سخت کرده بود، افزود: نیروهای عراقی نیز با همه سلاح، تجهیزات و امکانات در این منطقه حضور داشتند و نزدیک به 60 هزار نیروی مخصوص از ارتش عراق در این منطقه عملیاتی پیش‌بینی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی تصمیم به حفظ خرمشهر گرفته و رزمندگان اسلام نیز می‌خواستند این خطه از سرزمین اسلامی را بازپس گیری کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: ایمان، اعتقاد، باورهای دینی و روحیه جهاد و شهادت موجب شد تا رزمندگان اسلام موانع دشمن را پشت سرگذاشته و با وحدت بین ارتش و سپاه و عنایت خداوند متعال خرمشهر آزاد شد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه مطالبه همه مردم آزاد سازی خرمشهر بود، افزود: امام هم فرمودند:"خرمشهر باید آزاد شود" که رزمندگان اسلام برای لبیک گویی به رهبر خود عاشورایی جنگیده و خرمشهر را آزاد کردند.

سردار کرمی با اشاره به آغاز مرحله اول عملیات بیت‌المقدس با نام مبارک "یا علی بن ابیطالب" در روز نهم اردیبهشت سال 61 ، افزود: رزمندگان دلاور در شب اول با عبور از رودخانه 25 کیلومتر پیشروی کرده و وارد جاده اهواز – خرمشهر شدند.

وی افزود: مرحله دوم این عملیات 16 اردیبهشت ماه ساعت 11:30 با هدف رسیدن به مرزهای بین‌المللی در این منطقه آغاز شد و در این مرحله رزمندگان اسلام پیشروی کرده و 5 هزار کیلومتر از سرزمین ایران را آزاد کرده و بیش از 9 هزار نفر را اسیر گرفتند.

این مسئول ادامه داد: مرحله سوم عملیات در 19 اردیبهشت آغاز شد و با وجود اینکه عراقی‌ها با همه توان تلاش می‌کردند تا مناطق از دست رفته را بازپس بگیرند، محاصره خرمشهر تنگتر و رزمندگان اسلام گام دیگری به آزاد سازی خرمشهر نزدیک شدند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: مرحله چهارم این عملیات ساعت 10:21 دقیقه یکم خرداد آغاز شد و رزمندگان اسلام با پیشروی به پلیس راه خرمشهر رسیده و مسیر نیروهای عراقی را به گونه‌ای مسدود کردند که گردان به گردان و یگان به یگان تسلیم رزمندگان اسلام شدند.

سردار کرمی گفت: ساعت 10 سوم خرداد رزمندگان وارد خرمشهر شده و صحنه‌های بسیار زیبای تاریخی با آزاد سازی خرمشهر ترسیم شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات  19 هزار از نیروهای بعثی تسلیم رزمندگان اسلام شدند، افزود: رزمندگان اسلام با ورود به خرمشهر سجده شکر به جای آورده و نماز خواندند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر فتح بسیار تاریخی و مهم بود و به همین دلیل حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد". 

سردار کرمی ادامه داد: پس از آزادسازی خرمشهر لحن دنیا با نظام اسلامی عوض شد و جمهوری اسلامی در اوج قدرت سیاسی و نظامی قرار گرفت چرا که آزاد سازی خرمشهر شکست تاریخی برای صدام و همه ابرقدرت‌های جهان بود.

وی با اشاره به نقش رزمندگان زنجان در عملیات بیت‌المقدس، افزود: 6 گردان از رزمندگان زنجان در این عملیات خط شکن بودند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر