logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۶۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس هیئت بدن‌سازی استان زنجان:

هیچ‌گونه تسهیلاتی به باشگاه‌داران زنجانی پرداخت‌ نشده است/ 65 درصد باشگاران زنجانی از باشگاه‌داری دست می‌کشند

هیچ‌گونه-تسهیلاتی-به-باشگاه‌داران-زنجانی-پرداخت‌-نشده-است-65-درصد-باشگاران-زنجانی-از-باشگاه‌داری-دست-می‌کشند

رئیس هیئت بدن‌سازی استان زنجان با اشاره به اقدام تعداد محدودی از باشگاه‌داران در پی تمایل به بازگشایی خودسرانه باشگاه‌های ورزشی گفت: مشاهده یک نمونه مثبت کرونا ویروس در باشگاه‌های بدن‌سازی برابر با تعطیلی ابدی باشگاه‌ها است.

مهران زرگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعطیلی باشگاه‌های بدن‌سازی از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: تمامی باشگاه‌های خصوصی بدنسازی در استان زنجان از اسفندماه به‌اجبار تعطیل هستند.

وی بابیان اینکه باشگاه‌داران بدن‌سازی در استان زنجان در پی تعطیلی باشگاه‌های ورزشی شدیداً ازنظر روحی و مادی آسیب‌دیده‌اند، ابراز کرد: کسی که پولی در جیبش نباشد اعصابش هم تحت‌الشعاع این امر قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت بدن‌سازی استان زنجان بابیان اینکه 99 درصد درآمد باشگاه‌داران بدن‌سازی از باشگاه‌های ورزشی است، تصریح کرد: تمامی کادر باشگاه‌های بدنسازی از مربی تا مسئول بوفه در پی این تعطیلی‌ها آسیب‌های جدی دیده‌اند و اکنون وضعیت این افراد طاقت‌فرسا است.

وی بیان کرد: تعطیلی باشگاه‌های ورزشی با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام‌شده است و من یا مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص بازگشایی دوباره باشگاه‌های ورزشی نمی‌توانیم کاری کنیم.

زرگری بابیان اینکه اکنون باشگاه‌داران بیش از 3 ماه است که به باشگاه‌های خالی اجاره‌بها پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: تعداد بسیار کمی از مالکین تخفیف داده یا اجاره‌بها را بخشیده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم به‌محض بازگشایی باشگاه‌های ورزشی بیش از 65 درصد از باشگاه‌داران ما از باشگاه‌داری دست بکشند.

رئیس هیئت بدن‌سازی بابیان اینکه اولین محل‌هایی که در پی انتشار ویروس کرونا تعطیل شد باشگاه‌های ورزشی بودند، ابراز کرد: اکنون اکثر محل‌ها کار ها خود را شروع کرده‌اند ولی باشگاه‌های ورزشی اجازه فعالیت ندارند شما سری به بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت بزنید و ببینید وضعیت به چه شکل است.

وی بابیان اینکه در اوج زمان کاری باشگاه‌های بدنسازی در سانس آقایان 40 نفر حضور دارند، تصریح کرد: در زمان‌های معمولی در باشگاه‌های بدنسازی کمتر از 10 نفر حضور دارند.

زرگری بابیان اینکه دستگاه‌ها در باشگاه‌های بدن‌سازی بافاصله از هم قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به شکل چینش دستگاه‌ها فاصله اجتماعی و هوشمند در باشگاه‌داری‌ها رعایت می‌شود.

وی بابیان اینکه من از اولین روز هم گفتم این تصمیم یک تصمیم عجولانه است، افزود: یک فرد مریض به باشگاه نمی‌رود و افراد که به باشگاه می‌رود حداقل سلامتی را دارند.

رئیس هیئت بدن‌سازی بابیان اینکه می‌گویند تسهیلاتی برای باشگاه‌داران در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: هیچ‌گونه تسهیلاتی تا به امروز به باشگاه‌داران پرداخت‌نشده است.

وی بابیان اینکه تسهیلاتی هم که برای باشگاه‌های ورزشی در نظر گرفته‌اند کفاف خسارت‌های وارده را نمی‌کند، تصریح کرد: زمانی هم که این تسهیلات به باشگاه‌داران پرداخت می‌شود این تسهیلات به درد باشگاه‌داران نمی‌خورد.

زرگری بابیان اینکه متولیان امر باید حساسیت‌های این امر را درک کنند، عنوان کرد: اکنون در اینستاگرام برخی از باشگاه‌داران اعلام کرده‌اند که می‌خواهند باشگاه‌های ورزشی را فعال کنند.

وی بابیان اینکه من از باشگاه‌داران خواهش می‌کنم که باشگاه‌ها را باز نکنند، افزود: تمامی عواقب این کار متوجه کسی است که باشگاه‌ها را بازکرده است.

رئیس هیئت بدن‌سازی بابیان اینکه ما از اول به شبکه بهداشت و درمان کمک کرده‌ایم، ابراز کرد: ما به‌عنوان سفیر سلامت در جامعه شناخته می‌شویم ولی در این میان یک چوب دو سر سوخته شدیم.

وی بابیان اینکه باشگاه‌داری یک عشق است، تصریح کرد: باشگاه‌داری هیچ‌گونه توجیه اقتصادی ندارد شما شهرهایی مانند تهران را نگاه نکند که درآمد خوبی دارند اما من به‌عنوان یک باشگاه‌دار تا به امروز نتوانسته‌ام از باشگاه‌داری درآمدی کسب کنم.

زرگری بابیان اینکه 29 رشته انفرادی ورزشی را برای فعالیت مجدد در باشگاه‌های ورزشی معرفی‌شده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه ورزش بد‌سازی بین این رشته‌ها نیست.

وی با اشاره به عدم تکمیل پروتکل‌های فعالیت باشگاه‌های ورزشی، افزود: تا زمانی این پروتکل‌ها تکمیل‌نشده باشد باشگاه‌های ورزشی نمی‌توانند فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

رئیس هیئت بدن‌سازی استان زنجان بابیان اینکه تمامی باشگاه‌داران تا به امروز صبورانه با ما و شبکه بهداشت همکاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خواهش دارم باشگاه‌داران کمی صبور باشند تا این پروتکل‌های بهداشتی تدوین شود تا با رعایت این پروتکل باشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کنند.

وی بابیان اینکه به باشگاه‌دارانی که می‌خواهند فعالیت خود را شروع کنند توصیه می‌کنیم کمی دندان روی جگر بگذارند تا مسئولان امر تصمیمات را اتخاذ کنند، ابراز کرد: مطمئناً مسئولان امر از ضررهای ما خبردارند.

زرگری بابیان اینکه تمامی مشکلات دوستان را درک می‌کنم، تصریح کرد: اگر باشگاه‌ها فعالیت خود را قبل از تدوین پروتکل‌های بهداشتی کار خود را شروع کنند اگر یک نمونه مثبت کرونا ویروس در باشگاه‌های بدن‌سازی مشاهده شود تا ابد اجازه فعالیت مجدد باشگاه‌ها از طرف مسئولان داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: مسئولان امر دستور داده‌اند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت از طرف باشگاه‌های خصوصی، باشگاه پلمپ و پروانه کسب باشگاه‌های متخلف باطل می‌شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر