logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۶۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

بیش از 14 هزار تن گوشت قرمز در استان زنجان تولید می‌شود

بیش-از-14-هزار-تن-گوشت-قرمز-در-استان-زنجان-تولید-می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان از فعالیت 340 واحد صنعتی پرورش دام در استان زنجان خبرداد و گفت: سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت قرمز در استان زنجان تولید می‌شود.

سید محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت واحدهای دامی در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون 275 هزار راس دام با تعداد 2 میلیون واحدها دامی فعال در استان زنجان وجود دارد.

وی با تاکید براینکه از این تعداد 324 واحد در پرورش طیور صنعتی فعالیت دارند و حدود 340 واحد دامداری صنعتی است تصریح کرد: یک هزار و 750 واحد سنتی روستایی مجوزدار در سطح استان فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه از تولید 150 هزار تن شیر خبرداد و ابراز کرد: سالانه 14 هزار و 400 تن گوشت قرمز در استان زنجان تولید می‌شود.

وی همچنین متوسط تولید گوشت سفید استان زنجان در یک سال 54 هزار تن اعلام کرد و افزود: 13 هزار تن هم تخم مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

صادقی همچنین با اشاره به اینکه استان زنجان تولید عسل نیز وضعیت خوبی دارد عنوان کرد: سالانه میزان تولید عسل استان نیز حدود یک هزار و 270 تن می‌رسد.

وی با اشاره به میزان صادرات لبنیات از استان زنجان بیان کرد: ۳ هزارو ۳۰۰ تن محصولات لبنی تولید شده دراستان زنجان به ۷ کشور همسایه صادر شده است. 

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بیشتر صادرات استان محصولات لبنیاتی استان به کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، قطر، بحرین و کویت انجام می‌شود گفت: محصولات لبنی صادراتی استان شامل خامه، دوغ، ماست و پنیر که با صادرات این محصولات ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به کشور ارز وارد شده است.

وی در پایان نیز خاطر نشان کرد: سالیانه بیش از ۱۶۵ هزار تن شیر از استان زنجان به این کشورهای صادرات می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر