logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۶۰۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبر داد؛

چاپ 100 کتاب از شهدا در دستور کار کنگره 3 هزار شهید زنجان

چاپ-100-کتاب-از-شهدا-در-دستور-کار-کنگره-3-هزار-شهید-زنجان

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: کنگره ملی 3 هزار شهید استان زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و رایزنی با دستگاه‌های اجرایی سال آینده برگزار می‌شود.

ابوالفضل طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کنگره ملی گرامیداشت 3 هزار شهید استان زنجان در سال 1400 برگزار می‌شود که پس از ابلاغ رسمی جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان رئیس شورای سیاستگذاری این کنگره هستند، افزود: استاندار زنجان نیز به عنوان رئیس ستاد و سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان به عنوان دبیرکل این کنگره انتخاب شده‌اند.

این مسئول با اشاره به حضور رئیس سازمان حفظ آثار کشور در زنجان  و اهدای احکام کمیته‌ها، گفت: در حال حاضر رایزنی با دستگاه‌های اجرایی استان زنجان برای برگزاری مطلوب این کنگره در حال انجام بوده و جلساتی در این زمینه برگزار می‌شود.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا و رزمندگان، مصاحبه با خانواده‌های شهدا و ساخت مستند خبرداد و گفت: نگارش کتاب در مورد سیره و زندگی شهدا از دیگر برنامه‌‌های این کنگره محسوب می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه 90 درصد اسناد مربوط به شهدا باید قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی جمع‌آوری و یادواره‌های آن برگزار شده باشد، افزود: قبل از برگزاری کنگره نهایی باید 100 جلد کتاب چاپ شده و فیلم‌های کوتاه مستند و فیلم‌های بلند از سبک و سیاق شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام شود.

وی گفت: سپاه استان به عنوان مجری این کنگره جلساتی را با مسئولان کمیته برگزار کرده و تا کنون هزاران برگ از آثار شهدا و رزمندگان در زنجان جمع‌آوری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون 20 جلد کتاب از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان و  50 جلد کتاب از سوی بنیاد شهید استان به چاپ رسیده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر