logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۶۰۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی طارم:

کشت برنج در طارم ممنوع است

کشت-برنج-در-طارم-ممنوع-است

رئیس جهادکشاورزی طارم در مورد ممنوعیت کشت برنج در طارم گفت: هیچ نهاده‌ای برای کشت برنج به کشاورزان ارائه نمی‌شود و کشت آن نیز ممنوع شده است.

مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت عدم استقبال کشاورزان از بیمه اظهار کرد: تاخیر در پرداخت و عدم پرداخت به موقع خسارت باعث شده کشاورزی انگیزه‌ای برای بیمه کردن محصولات خودشان نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان کمتر محصولات خود را بیمه می‌کنند تصریح کرد: اگر پرداخت خسارتها به موقع باشد قطعا کشاورزان از بیمه کشاورزی استقبال می‌کنند اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس جهادکشاورزی طارم در خصوص کشت برنج در طارم گفت: کشت برنج در طارم ممنوع اعلام شده و جهادکشاورزی هیچ نهاده‌ای برای کشاورزان نداده و کشت آن را ممنوع اعلام کرده است، هر چند که تعدادی زیادی از کشاورزان به این موضوع بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه به جای برنج کشت محصولات کم آب بر به کشاورزان معرفی شده که یکی از این محصولات کلزا است افزود: جهادکشاورزی برای از کلزا کاران حمایت می‌کند و نهاده لازم نیز در اختیار آنها قرار می‌دهد.

اسکندری با تاکید براینکه متاسفانه امسال مزارع کلزا نیز در طارم خسارت بالایی دیدند عنوان کرد: سرما زدگی و هجوم پرندگان مهاجر به مزارع باعث شده کلزا کاران متحمل خسارتی بالایی شوند.

وی همچنین گریزی به وضعیت نامناسب باغات زیتون طارم زد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط آب هوایی و رطوبت بالا باغات زیتون به مرحله گلدهی نرسیده و بخشی از باغات نیز در فروردین ماه دچار سرما زدگی شدند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر