logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۶۰۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

پذیرش سفیر آلمان با سابقه امنیتی قابل قبول نیست/ آلمان همیشه به دنبال دخالت در سیاست‌های ایران است

پذیرش-سفیر-آلمان-با-سابقه-امنیتی-قابل-قبول-نیست-آلمان-همیشه-به-دنبال-دخالت-در-سیاست‌های-ایران-است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخاب معاون رئیس سازمان اطلاعات آلمان به‌عنوان سفیر آلمان در ایران، گفت: آلمان همیشه به دنبال دخالت در سیاست‌های داخلی ایران است.

سید مسعود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه کشور آلمان خیلی تلاش کرده است تا در سیاست‌های داخلی ایران دخالت کند، اظهار کرد: بخشی از این دخالت در حمایت از جنبش سبز در کشور شکل گرفت.

وی با اشاره به همایش برلین و برخی از اقدامات آلمان برای دخالت در سیاست‌های داخل ایران، ابراز کرد: آلمان با موج سواری توسط کارهای جنبش سبز در داخل کشور می‌خواست در امور داخلی کشور دخالت کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آلمان یک کشور اندیشه‌ورز است، تصریح کرد: آلمان حوزه فکری و نرم افزاری جریان غرب را تأمین می‌کند و به همین دلیل آلمان همیشه تلاش کرده است تا در سیاست‌گذاری‌های داخلی ایران دخالت کند.

وی با بیان اینکه آلمان و انگلستان با پوشش بازرسی‌های انرژی اتمی می‌خواستند از طریق انرژی هسته‌ای در دولت نفوذ کنند تا سیاست‌های خود را در ایران اجرایی کنند، عنوان کرد: رفتارهای نفوذی آلمان بر مبنای جنبش سبز در کشور شکل می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه آلمان در دو دهه اخیر تلاش زیادی برای نفوذ در سیاست‌های داخلی ایران داشته است، افزود: البته این تلاش‌ها در این مدت افت‌وخیز داشته است.

وی با اشاره به مشخص بودن سابقه آلمان در برنامه‌ریزی برای دخالت در امور داخلی ایران و سابقه سفیر جاسوس آلمان، ابراز کرد: سفیر آلمان در صورت انجام رفتارهای غیر دیپلماتیک باید به‌عنوان یک عنصر نامطلوب اخراج شود.

کارشناس سیاسی با اشاره به بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی و انتخاب معاون اطلاعات آلمان به‌عنوان سفیر آلمان در ایران، تصریح کرد: این‌ها یک سلسله حوادث به‌هم‌پیوسته است که باید کارشناسی شود که ببینند این مسائل چه روندی را طی می‌کند تا با آن مسئله مواجهه اصولی انجام دهند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع برخی از کشورها اقداماتی انجام می‌دهند و آن عمل را طعمه‌ای برای یک هدف بزرگ‌تر قرار می‌دهند، عنوان کرد: یک اقدام کوچک یک کشوری را نمی‌توان مبنای کار درست و یا غلت آن‌ها قرارداد چه‌بسا با این اقدام می‌خواهند با این کار کشور را به مسیری که می‌خواهند بکشند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر