logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۶۰۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطرح کرد

احتمال تأثیر بیماری کرونا بر پوست، مغز و سیستم گوارش بیماران

احتمال-تأثیر-بیماری-کرونا-بر-پوست،-مغز-و-سیستم-گوارش-بیماران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به عدم جهش ویروس کرونا، گفت: بیماری‌زایی این ویروس تغییر کرده است.

علیرضا آرمانی کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت کنترل کرونا ویروس در استان زنجان، اظهار کرد: نمی‌توان گفت بیماری کرونا در استان  100 درصد کنترل‌شده است.

وی با بیان اینکه آمار شیوع این بیماری در استان بالا نیست، ابراز کرد: خوشبختانه آمار شیوع این بیماری در استان پایین است و با توجه به راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها و مراکز اقامتی در سراسر استان مدیریت شرایط بهتر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه مانند گذشته شرایط انتشار و انتقال ویروس و حساسیت های ناشی از آن در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: این جملات به این معنا نیست که کرونا تمام شد و راحت شدیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله این است که مانند گذشته باید جدیت را در رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل ها داشته باشیم، عنوان کرد: اکثر مشاغلی که کم‌خطر و با خطر متوسط بوده‌اند بازگشایی‌شده است و دو هفته از فعالیت این صنوف گذشته و شاهد هیچ‌گونه پیک بیماری در استان نبودیم.

آرمانی کیان بیان کرد: برای شروع به فعالیت مشاغل پرخطر نیاز به گذر زمان است و شرایط تحت کنترل کامل قرار گیرد تا بتواند فعالیت خود را شروع کنند.

وی با بیان اینکه تمامی توصیه‌های بهداشتی و خود مراقبتی باید رعایت شود، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی، شست و شوی دست، ماسک زدن و... باید با جدیت انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: متأسفانه ما می‌بینیم که برخی‌ها فکر می‌کنند شرایط عادی شده و این عادی‌سازی‌ها ازنظر ما قابل‌قبول نیست و لازم است و مردم عزیز به این فکر کنند که هرلحظه این ویروس در کمین آن‌ها است.

وی با بیان اینکه اگرچه تعداد بیماران کرونایی کاهش داشته است ولی عوارض بیماری در این مبتلایان بسیار بالا است، ابراز کرد: تعداد مراجعین پرخطر به بخش‌های ICU بیشتر از گذشته شده است ولی بیماری بستری عادی ما کمتر شده  که این نشان‌دهنده ارتقای شناسایی است.

آرمانی کیان با اشاره به اینکه فرم بیماری‌زایی کرونا ویروس تغییر پیداکرده است، تصریح کرد: این بیماری درگذشته پوست و مغز و نواحی مختلف گوارشی را تحت تأثیر قرار نمی داد ولی اکنون این بیماری به آن‌طرف تغییر جهت داده و به نحوی شرایط بیماری‌زایی کرونا ویروس تغییر پیداکرده است.

وی با بیان اینکه اگرچه عوارض بیماری شدیدتر از گذشته است ولی این نوید را می‌دهد که با رعایت اصول اولیه، این بیماری کنترل می‌شود، عنوان کرد: اکنون شرایط بیماری در استان قابل‌قبول‌تر از ماه‌های گذشته است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر