logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۵۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر حج و زیارت استان زنجان:

تصمیم‌گیری برای اعزام زائران به عتبات عالیات به بعد از ماه رمضان موکول شد

تصمیم‌گیری-برای-اعزام-زائران-به-عتبات-عالیات-به-بعد-از-ماه-رمضان-موکول-شد

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: تصمیم‌گیری در زمینه اعزام زائران به عتبات عالیات به بعد از ماه رمضان موکول شده است.

ابراهیم احدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر سفرهای عتبات عالیات از سوی دو کشور ایران و عراق لغو شده است و هیچ برنامه‌ای از سوی سازمان مرکزی در این زمینه ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه ادامه سفرهای عتبات عالیات بستگی به شرایط ایران و عراق در خصوص بیماری کرونا دارد، خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم در این زمینه از سوی سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در صورت اعزام زائران به عتبات عالیات پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دو کشور باید مورد توجه بوده و زائران بر اساس آن اعزام شوند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه تصمیم‌گیری در این زمینه به بعد از ماه رمضان موکول شده است، افزود: ثبت‌نام عتبات عالیات در حال حاضر امکانپذیر نیست.

احدی یادآور شد: افرادی که به صورت خودسر اقدام به ثبت‌نام زائران می‌کنند دارای مجوز سازمان حج و زیارت نبوده و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید مردم مراقب چنین کاروان‌های غیر مجاز بوده و عواقب جانی و مالی ثبت‌نام در این کاروان‌ها را بپزیرند چرا که سازمان حج و زیارت هیچ نقشی در این ثبت‌نام‌ها ندارد.

این مسئول بیان داشت: برای ادامه اعزام به عتبات عالیات باید پروتکل‌های بهداشتی دو کشور و وزارت بهداشت مورد توجه باشد که تا کنون اجازه‌ای در این زمینه صادر نشده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر