logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۵۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان:

قیمت حبوبات با دلال بازی افزایش یافت/ نبود آمار‌ عرضه و تقاضا منجر به بی‌برنامگی حوزه کشاورزی شده است

قیمت-حبوبات-با-دلال-بازی-افزایش-یافت-نبود-آمار‌-عرضه-و-تقاضا-منجر-به-بی‌برنامگی-حوزه-کشاورزی-شده-است

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان در مورد علت بی‌برنامگی حوزه کشاورزی گفت: نبود آمار‌های عرضه و تقاضا منجر به به بی‌برنامگی در این حوزه شده و افزایش ورود دلالان به این حوزه این موضوع را تشدید کرده است.

علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت افزایش قیمت حبوبات و برخی از اقلام پرمصرف مردم اظهار کرد: در کشاورزی ما آمار دقیقی از تولید و همچنین در عرضه و تقاضا نداریم و وزیر جهادکشاورزی نیز این موضوع را در چند روز گذشته اذعان کردند.

وی با تاکید براینکه نبود این آمار‌ها بی‌برنامگی در حوزه کشاورزی را رقم زده است تصریح کرد: بیماری کرونا نمی تواند عامل گرانی باشد چرا هر ساله این نوسانات در اقلام کشاورزی وجود دارد و ما هر ساله شاهد بی‌ثباتی در حوزه کشاورزی هستیم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: این بی‌ثباتی تنها در محصولات حبوبات نیست در حال حاضر قیمت سیب در بازار به 15 هزار تومان رسیده در حالی که این سیب را کشاورزان با قیمت 2 هزار تومان هم خریداری نکردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دلالی و واسطه‌گری در حوزه کشاورزی رونق بالایی گرفته است تاکید کرد: در حال حاضر اکثر دلالان نمی‌توانند در حوزه مسکن و سایر بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند به همین خاطر به سمت نهاده‌های کشاورزی وارد شدند.

خانمحمدی با بیان اینکه افزایش دلالان بی‌ثباتی را در این حوزه به همراه خواهد داشت و اکثر دلالان اقدام به دپو محصولات کشاورزی می‌کنند و بعد از مدتی در جامعه با ایجاد تنش همان محصول را به چند برابر قیمت واقعی می‌فروشند گفت: متاسفانه در کشورما نیز خیلی از مردم اقلامی که گران می‌شود به سمت آن هجوم می‌آورند و دلالان نیز از وضعیت موجود سوء استفاده کرده و سودهای کلانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه براساس پایش‌های انجام شده از 28 بهمن ماه تا به امروز لپه از 9 هزار تومان به 27 هزار تومان افزایش یافته است ابراز کرد: این افزایش قیمت‌ها با بازی‌های دلالی اتفاق افتاده و اگر جلو این دلال بازی‌ها گرفته نشود مصرف کننده و هم تولید کننده همیشه در نابسامانی خواهند بود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر