logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۵۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار زنجان خبر داد

برخورد با تخلفات عمده ساختمانی در زنجان/ اصول و مقررات شهرسازی در ساخت و ساز‌ها رعایت شود

برخورد-با-تخلفات-عمده-ساختمانی-در-زنجان-اصول-و-مقررات-شهرسازی-در-ساخت-و-ساز‌ها-رعایت-شود

شهردار زنجان با تاکید براینکه جلوی تخلفات عمده ساختمانی در زنجان گرفته می‌شود گفت: باید اصول و مقررات شهرسازی در ساخت و ساز‌ها رعایت شود.

حبیب یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد علت تجمع انبوه‌سازان در زنجان اظهار کرد: علت تجمع انبوه سازان مربوط به یک موضوع نبود و به موضوعات مختلفی مربوط می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی از مناطق شهری در ساخت و ساز‌ها تخلفاتی اتفاق افتاده که برخی از سازندگان معتقدند بر مبنای آن ساخت و ساز‌های خود را انجام دهند.

شهردار زنجان با تاکید براینکه جلوگیری از تخلفات عمده ساختمانی از وظایف قانونی و ذاتی شهرداری است بیان کرد: جلوی تخلفات عمده ساختمانی در زنجان گرفته می‌شود و این موضوع به واحد مربوط در شهرداری ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: احداث طبقات ساختمانی در برخی از مناطق محدودیت دارد و نباید احداث طبقات اضافی اتفاق بیفتد و همه باید بر قانون و ضوابط شهرسازی احترام گذاشته و ساخت و ساز‌های خود را براساس ضوابط قانونی انجام دهند.

یگانه عنوان کرد: مشکلات احداث طبقات اضافی تقریبا مربوط به 8 ماه گذشته است که بسیاری از انبوه سازن تمایل برای ساخت طبقات اضافی دارند.

وی بیان کرد: کسانیکه چنین تخلفاتی را انجام دادند ادامه ساخت و ساز‌های آنها متوقف شده و در حال حاضر نیز اتفاق خاصی هم نیز نیفتاده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در جلسه مرتبط با این موضوع اعلام کردم که درخواست‌هایی برای ارسال به کمسیون ماده 5 استان پذیرفته می‌شود که در چارچوب قانون باشد گفت: انبوه سازان درخواست‌هایی که براساس ضوابط تعیین شده دارند اعلام کنند تا به منظور بررسی به کمسیون ماده 5 استان ارسال شود.

وی افزود: با تخلفات عمده که موجب بروز مشکلات در بحث تراکم و ضوابط مقررات شهرسازی شود برخورد می‌شود و جلوگیری از تحقق این گونه تخلفات به شهرداری تکلیف شده است.

یگانه با اشاره به اینکه ممکن است تخلفات جزئی در ساخت و ساز‌ها مشاهده شود گفت: به هیچ عنوان اجازه احداث طبقات اضافه در سطح شهر زنجان داده نمی‌شود.

وی گفت: در کمسیون ماده 5  یا طرح تفصیلی مقررات و ضوابط تفصیلی در ساخت و ساز‌ها تعیین و محدودیت‌هایی اعمال شده که باید این محدودیت‌ها در ساخت‌ و ساز‌های شهری اتفاق بیفتد.

شهردار زنجان عنوان کرد: اگر قرار باشد ضوابط قانونی و طرح تفصیلی را رعایت نکینم ضوابط و مقررات شهری و چهره شهر به هم می‌خورد و در این راستا قوانینی که در ساخت و ساز‌ها اعلام شده حتما باید رعایت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تاکید ما رعایت بر اصول و مقررات شهرسازی و جلوگیری از تخلفات عمده ساختمانی است که این تخلفات ساختار شکن بوده و اگر جلوی این تخلفات گرفته نشود قطعا در آینده مشکل ساز می‌شوند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر