logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۵۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام؛

پایتخت شور و شعور حسینی غرق در جشن مبعث/برگزاری جشن مبعث در بقاع متبرکه استان

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-غرق-در-جشن-مبعث-برگزاری-جشن-مبعث-در-بقاع-متبرکه-استان-

همزمان با جشن مبعث، پایتخت شور و شعور حسینی زنجان غرق در نور و شادی است.

به گزارش موج رسا; همزمان با فرارسیدن عید مبعث مراسم جشن و سخنرانی در امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار شد.

عید مبعث یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و در این راستا اداره برنامه های جشن و سرور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان برگزار از دیشب در زنجان آغاز شده و ادامه دارد.

عید مبعث عید بشریت و مسلمانان است و این عید بزرگترین عید اسلامی بوده و احیاگر بشریت و یادآور رهایی انسان از جاهلیت است.

با توجه به این امر که طبق منویات مقام معظم رهبری باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود که در این راستا در همه مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان نیز برنامه های فرهنگی با کیفیت بیشتر و بهتری را در این خصوص برگزار کرده اندو

همچنین جشن مبعث  در امامزاده سید ابراهیم(ع) و مساجد و بقاع متبرکه استان زنجان برگزار شد.

برگزاری مراسم سخنرانی، قرائت ادعیه ویژه روز مبعث و ایستگاه صلواتی برنامه های روز مبعث در این امامزادگان پیش بینی شده است.

همچنین جشن مبعث در بقاع قیدار نبی،امامزاده شیت ابهر و غیره برگزار  شده است. 

 

*برگزاری جشن های مبعث در زنجان

جشن های مبعث از دیشب در زنجان آغاز شده و امروز هم مردم با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها جشن مبعث را در زنجان برگزار کردند.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی همچون سال های گذشته با برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش شکلات و شیرینی و حضور در جشن های مبعث این عید بزرگ مسلمانان جهان را جشن گرفتند.

مردم زنجان از چند روز قبل به صورت خودجوش به آذین بندی معابر، خیابان ها و منازل خود پرداخته و از دیشب نیز در جشن های این روز بزرگ شرکت کرده اند.

مراسم های مختلفی در سراسر استان زنجان برگزار شده و آستانه مقدس سید ابراهیم (ع) زنجان، حسینیه و زینبیه اعظم زنجان نیز در این زمینه پیشگام بوده اند.

برپایی ایستگاه های صلواتی توسط مردم و ارگان های مختلف از جمله شهرداری و برخی از بانک ها از برنامه های جشن مبعث در زنجان است.

حضور سخنرانان مختلف در برنامه های مبعث و آشنا کردن مردم با اهداف مبعث پیامبر گرامی اسلام از دیگر برنامه های استان زنجان است.

 

*مبعث

گفتنی است،پیامبر گرامی اسلام، در هفدهم ربیع‌ا لاول «عام‌الفیل» در مکه دیده به جهان گشود.

حضرت محمد (ص) عصاره پیامبران الهی و برترین پیام‌ آور دین مبین اسلام است که نجات‌بخش جامعه شده و اولیای الهی میراث ‌دار این دین بعد از پیامبر گرامی اسلام شدند.

پیامبر گرامی اسلام(ص) آخرین برگزیده الهی و نجات‌بخش انسان‌ها از تاریکی ‌ها و گمراهی ‌های دوران جهالت و نادانی است، پیامبر دین اسلام را به مردم معرفی کرد تا از جهالت و نادانی به دور شده و اسلام را به عنوان دینی کامل‌ پذیرا باشند.

روز مبعث بر پایه باورهای اسلامی، روزی است که حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری مبعوث شد، او مامور شد تا با چند خداپرستی و بت‌پرستی مبارزه کرده و خداپرستی را رواج دهد.

پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت محمد(ص) در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد، بر اساس باور شیعیان، حضرت محمد مصطفی در روز 27 رجب عام‌الفیل، سال 13 پیش از هجرت پیامبر اسلام مبعوث شد.

 

* اعمال مستحب روز مبعث

شیعیان به ویژه مردم ایران این روز را جشن می‌ گیرند و در روایات اسلامی دعا، نماز و غسل مستحب از اعمال مستحبی این روز است.

پیامبر رحمت و مهربانی برای نجات و سعادت بشر به مقام نبوت رسید تا آدمیان را به راه راست هدایت کرده و از جایگاه خلیفه الهی او را آگاه کند، محمد امین، پیامبر رحمت و ختم مرسلین برای هدایت و سعادت بشر مبعوث شد تا بشر در ظلمت و تاریکی نجات یافته و راه سعادت را در پیش بگیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر