logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۵۹۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

برای مبارزه با کرونا با یک نقشه عملیاتی وارد میدان شدیم

برای-مبارزه-با-کرونا-با-یک-نقشه-عملیاتی-وارد-میدان-شدیم

استاندار زنجان در جلسه مشترک سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه علوم پزشکی زنجان از اعلام آمادگی استان زنجان برای مستند سازی طرح بسیج ملی و انتقال تجربیات پزشکی استان به تمام دنیا بدون هیچ منتی خبر داد.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در جلسه مشترک نماینده سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: از میزبانی دکتر کریستوف هملمن و هیئت همراه خوشحال هستیم.

وی با اشاره به اقدامات استان زنجان در راستای مقابله با ویروس کرونا، ابراز کرد: ما در مقابله با ویروس کرونا با یک نقشه راه عملیاتی وارد میدان شدیم و و بزرگترین هدف ما دراین نقشه راه قطع زنجیره اننتقال این بیماری است.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای مبارزه با ویروس کرونا کاهش R0 را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: طرح های کاهش ازدحام جمعیت در بیمارستان ها را نیز مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس به آموزش مردم توجه ویژه ای شد و استدیو سلامت را در دانشگاه علوم پزشکی زنجان در راستای همین امر فعال کردیم، عنوان کرد: برای مبارزه با ویروس کرونا ظرفیت پویش های مردمی و خیرین را فعال کردیم.

حقیقی با بیان اینکه در مرحله بعد گرفتن تست از بیماران کرونایی سرپایی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: بیماران کرونایی که تست کرونا ویروس آنها مثبت می شد و خانواده آنها در نقاهتگاه ها قبل از بستری در بیمارستان مورد درمان قرار می دادیم.

وی ابراز کرد: از بین بیمارانی که در نقاهتگاه ها مورد درمان قرار گرفتند فقط 3.8 درصد از این بیماران نیازمند بستری در بیمارستان ها بودند.

استاندار زنجان با اشاره به کاهش R0 در زنجان، تصریح کرد: اکنون R0 استان زنجان به 1.2 کاهش پیدا کرده است که در جهان یک عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه نتایج این طرح در استان زنجان باعث شد این طرح در کشور و در سایر دانشگاه های علوم پزشکی هم کم‌کم شروع شود، خاطر نشان کرد: آمادگی قرار دادن تجربیات و مستند سازی طرح بسیج غربالگری را بدون هیچ منتی به تمام دنیا داریم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر