logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۵۸۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان خبرداد

فعالیت غیرمجاز کارگاه‌های زیرزمینی پخت زولبیا و بامیه در زنجان/ افزایش 23 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در زنجان

فعالیت-غیرمجاز-کارگاه‌های-زیرزمینی-پخت-زولبیا-و-بامیه-در-زنجان-افزایش-23-درصدی-قیمت-زولبیا-و-بامیه-در-زنجان

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان از فعالیت غیرمجاز کارگاه‌های زیرزمینی پخت زولبیا و بامیه در زنجان خبرداد و گفت: این کارگاه‌ها بدون مجوز فعالیت دارند و مرکز بهداشت استان در این راستا اقدامی نمی‌کند.

رسول محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد قیمت زولبیا و بامیه در استان زنجان اظهار کرد: قیمت درجه ممتاز مخلوطی زولبیا و بامیه 20 هزار تومان و درجه یک نیز 18 هزار تومان شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت زولبیا و بامیه در استان زنجان عنوان کرد: اگر افزایش قیمت متناسب با تورم و قیمت مواد اولیه بود باید قیمت‌ها امسال 40 درصد افزایش می‌یافت اما به دلیل مخالفت‌ها میزان افزایش قیمت‌ها امسال 22 تا 23 درصد بوده است.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان در مورد رسیدگی به شکایت‌های مردمی نیز بیان کرد: با دریافت شکایت‌های مردمی موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که در وهله اول تذکر داده می‌شود و در صورت عدم توجه به تذکرات نسبت به معرفی واحد مورد نظر به تعزیرات اقدام می‌شود.

وی از فعالیت کارگاه‌های زیرزمینی پخت زولبیا و بامیه و نان چای در زنجان بیان کرد: متاسفانه کارگاه‌های زیرزمینی زیادی در ایام ماه مبارک رمضان فعال می‌شود که نیازمند ورود جدی مرکز بهداشت استان است.

محمدی ادامه داد: متاسفانه خیلی از افرادی که در این کارگاه‌ها فعالیت دارند دانش کافی را ندارند و مهمتر اینکه محل پخت زولبیا و بامیه و نان چای هیچ گونه استاندارد بهداشتی را ندارند و مشخص نیست مواد اولیه‌ای که برای تولید آنها استفاده می‌شود در چه شرایطی است.

وی افزود: این کارگاه‌های محصولات تولیدی خود را در سوپر مارکت‌ها و با استفاده از بستر مجای مجازی عرضه می‌کنند که باید مرکز بهداشت استان به این موضوع که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است ورود جدی داشته باشد.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان در مورد اینکه برخی از افراد نیز در منزل اقدام به پخت کیک‌های تولد می‌کنند گفت: مرکز بهداشت به این موضوع نیز ورود نکرده است و مشخص نیست مواد اولیه مورد استفاده در تولید این کیک‌ها چطور و آیا موارد بهداشتی اصلا رعایت می‌شود یا نه؟

وی عنوان کرد: جای سوال است که مرکز بهداشت به روغنی که در تولید زولبیا و بامیه و با کوچکترین مورد بهداشتی به شدت حساسیت نشان می‌دهند و این موضوع هم قابل قبول همه قنادان است چطور اجازه می‌دهد که کارگاه‌های زیرزمینی که مجوز بهداشتی ندارند فعالیت کنند.

محمدی در ادامه با اشاره به محرومیت قنادان از سهمیه شکر دولتی ابراز کرد: در ماه رمضان امسال علی‌رغم اینکه قنادان به دلیل بیماری کرونا به شدت متضرر شدند از سهمیه دولتی شکر نیز محروم شدند و شکر مورد نیاز را هم باید از بازار آزاد به قیمت 7 هزار تومان تهیه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مردم زولبیا و بامیه را از مراکزی که مجوز بهداشت اجباری را دارند، تهیه کنند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر