logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۵۸۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی:

مشاغل آسیب دیده از کرونا مشمول بخشودگی مالیاتی شوند/ آسیب جدی کرونا به 50 دسته شغلی در ایران

مشاغل-آسیب-دیده-از-کرونا-مشمول-بخشودگی-مالیاتی-شوند-آسیب-جدی-کرونا-به-50-دسته-شغلی-در-ایران

منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت:  دولت با مطالعه‌ای می‌تواند مشاغل آسیب دیده از  شیوع بیماری کرونا را شناسایی کرده و این مشاغل را شامل بخشودگی مالیاتی نماید

 حجت‌الاسلام دکتر حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کاهش شدید تقاضا و تعطیلی واحدهای مختلف اقتصادی از مهمترین مشکلاتی است که با شیوع بیماری کرونا در کشور شاهد آن بودیم.

وی با تقسیم‌بندی مشاغل به 4 دسته، گفت: برخی از مشاغل از جمله مواد غذایی، بسته‌بندی، محصولات کشاورزی و صنعتی در ایام شیوع بیماری کرونا همچنان مورد مصرف مردم بود و تقاضای این محصولات بدون تغییر باقی ماند و با آسیب جدی مواجه نشدند.

این مسئول با بیان اینکه دسته دوم کالاهایی است که تقاضا برای این کالاها با تاخیر انجام شد، افزود: این کالاها شامل کالاهای بادوام از جمله لوازم خانگی است که شیوع بیماری کرونا موجب شد تا مردم به عنوان مثال خرید جهیزیه را به تاخیر بیندازند.

منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با کنترل این بیماری، میزان تقاضا برای چنین کالاهایی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آسیب جدی و پایداری به این مشاغل وارد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی ادامه داد: تقاضا برای برخی کالاها از جمله مواد ضد عفونی کننده و ماسک در ایام شیوع بیمای کرونا افزایش یافته و تولید چندین برابری این کالاها موجب شده تا نیازی به حمایت از آن نباشد.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا به مشاغلی از جمله مشاغل مربوط به بخش گردشگری و ایام آخر سال و شب عید که عمدتا خدماتی بودند، آسیب جدی وارد شد، ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا 50 دسته شغلی با کاهش غیرقابل جبران تقاضا مواجه شدند که باید فکر اساسی برای جبران خسارت‌های این واحدها شود.

منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور جمعیت بالای 15 سال ایران به 62 میلیون نفر می‌رسد که از این تعداد  26 میلیون نفر فعال و 36 میلیون نفر غیرفعال هستند، افزود: از 26 میلیون نفر جمعیت فعال کشور، 23 میلیون نفر شاغل و 3 میلیون نفر بیکار محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام شجاعی بیان داشت: از 23 میلیون نفر جمعیت شاغل کشور 3.5 میلیون نفر در بخش کشاورزی، 7.5 میلیون نفر در بخش صنعت و 12 میلیون نفر در بخش خدمات فعالیت دارند.

وی با اشاره به آسیب جدی شیوع بیماری کرونا به 5 میلیون نفر در کشور، تصریح کرد: ضروری است برای جبران خسارت‌های وارد شده این قشر، تصمیمات جدی گرفته شود.

منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی بخشودگی مالیاتی را یکی از مهمترین راهکارها برای جبران خسارت عنوان کرد و گفت: دولت در ماجرای سیل سال 97 مشاغل آسیب دیده را مشمول بخشودگی مالیاتی اعلام کرد.

حجت‌الاسلام شجاعی بیان داشت: دولت با مطالعه‌ای می‌تواند مشاغل آسیب دیده را شناسایی کرده و این مشاغل را شامل بخشودگی مالیاتی کند.

وی گفت: بخشش مالیات بر درآمد این مشاغل کمک قابل توجهی به جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا می‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر