logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۵۸۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

بیماری کرونا عوارض شدیدی بر بدن افراد مبتلا می گذارد

بیماری-کرونا-عوارض-شدیدی-بر-بدن-افراد-مبتلا-می-گذارد

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور مشارکت های مردمی و اجتماعی با اشاره به باور غلط مردم که فکر می کنند این ویروس عوارضی ندارد گفت: بیماری کرونا عوارض شدیدی بر بدن افراد مبتلا می گذارد.

به گزارش موج رسا; مقتدا شعوری امشب در نشست خبری با اشاره به نقش وزارت بهداشت در سلامت مردم، اظهار کرد: نقش وزارت بهداشت به تنهایی در سلامت مردم جامعه 18 تا 25 درصد است.

وی با اشاره به مشارکت مردم  زنجان در مقابله باویروس کرونا، ابراز کرد: مردم مشارکت خوبی در راستای مقابله با ویروس کرونا داشته اند ولی اکنون مردم فکر می کنند وضعیت عادی شده در حالی که این طور نیست و رعایت بهداشت و سبک زندگی سالم در جامعه ضروری به نظر می رسد.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور مشارکت های مردمی و اجتماعی با بیان اینکه محیط سالم یکی از نعمت های خداوند است و ما تازه می فهمیم که چه قدر باید تلاش کنیم تا محیط سالمی ایجاد کنیم، تصریح کرد:کل دنیا به دلیل ویروس کرونا فلج شده است و اکنون ضرورت کار های بین بخشی در کشور بسیار بالا است و به نظر می رسد این ویروس ماندگار است و مردم باید سبک زندگی کرونایی را به رفتار اجتماعی پایدار تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه شرایطی در جهان ایجاد شده است که باید در عین وجود ویروس کرونا کار های دیگر هم انجام شود، عنوان کرد: اکنون باید در جامعه هم مردم مراقب سلامتی خود باشند و هم کار های اقتصادی خود را انجام دهند.

شعوری با بیان اینکه زیستن با کرونا ویروس و ادامه فعالیت های اقتصادی در جامعه یک همت و کار جمعی را می طلبد، افزود: اگر ما رعایت کنیم با هر بیماری واگیردار می توان زندگی کرد.

وی با بیان اینکه اگر مردم نخواهند کمک کنند دولت نمی تواند کاری کند، ابراز کرد: مردم فکر می کنند این بیماری عوارض خاصی ندارد در حالی که این بیماری برای بدن افراد مبتلا به کرونا ویروس عوارض بسیار زیاد دارد.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در امور مشارکت های مردمی و اجتماعی با بیان اینکه حدود 250 کانون بهداشت محله در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: در محله ای که این کانون ها فعال بوده است مردم بیشتر مراعات کرده اند و به هم نوعان خود کمک می کرده اند.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته در استان 12 مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا ویروس مشاهده شده و تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس بر اساس یافته های آزمایشگاهی به 926 نفر رسیده و تا به امروز 735 بیمار بهبود یافته از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر