logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۵۸۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد؛

50 پرستار در استان به کرونا ویروس مبتلا شدند/ نگران پیک دیگر بیماری در هفته های آینده هستیم

50-پرستار-در-استان-به-کرونا-ویروس-مبتلا-شدند-نگران-پیک-دیگر-بیماری-در-هفته-های-آینده-هستیم

رئیس نظام پرستاری استان زنجان با بیان اینکه حدود 50 پرستار در استان به کرونا ویروس مبتلا شده اند گفت: اکنون فقط 2 پرستار در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس بستری هستند.

به گزارش موج رسا; علیرضا آرمانی کیان امشب در نشست خبری با بیان اینکه حدود 80 درصد از مشاغل در استان فعال شده اند، اظهار کرد:  در بخش پزشکی تقریبا تمامی بخش ها به جز دندانپزشکی و جراحی های غیر ضروری مانند جراحی زیبایی و لاغری در استان فعال است.

وی با بیان اینکه همچنان مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند توصیه می کنیم، ابراز کرد: اطلاع هم استانی ها حتی در دور ترین نقاط از راه های پیشگیری کرونا ویروس بسیار خوب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه 65 درصد پرستاران ارتباط مستقیم با بیمار کرونایی داشته اند، تصریح کرد: در بین پرستاران افرادی بودند که بیماری های زمینه ای داشته اند وخوشبختانه در بین کادر درمانی داوطلب برای مقابله با کرونا بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه دولت گام به گام قرنطینه را کاهش می دهد، عنوان کرد: در روز های اول قرنطینه و تعطیلی در جامعه نیاز بود اما اکنون نیاز  است که آرام آرام زندگی عادی شروع شود.

آرمانی کیان با بیان اینکه تا زمان ساخت واکسن و مشخص شدن درمان قطعی این بیماری، کرونا ویروس در جامعه وجود دارد، افزود: این طور که مشخص است واکسن این بیماری در ماه های آینده درست می شود.

وی با بیان اینکه پرداخت بیمه ها در استان ضعیف است ابراز کرد: اگر بیمه های بدهی خود را با دانشگاه علوم پزشکی زنجان تسویه کنند ما می توانیم معوقات کادر درمانی استان را تامین کنیم.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اکنون فعالیت های عادی بیمارستان ها شروع شده است، تصریح کرد: ما هنوز نگران هستیم دو هفته بعد شاهد یک پیک کرونا در زنجان باشیم.

فریدون اسکندری رئیس نظام پرستاری استان نیز با بیان اینکه 250 هزار پرستار در کشور مشغول به خدمت هستند عنوان کرد: دو هزار و 800 پرستار در استان فعالیت می کنند و در این میان یک هزار و 800 پرستار در بخش دولتی خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه این بیماری در استان کنترل نشده است و ما فقط این بیماری را در استان مدیریت کرده ایم، افزود: اگر مدیریت کرونا را یک سه ضلعی در نظر بگیریم یک ضلع آن مردم و رعایت مسائل بهداشتی از طرف مردم است که اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند نتیجه خوبی برای استان نداشته باشد.

رئیس نظام پرستاری استان زنجان بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند و این زنجیره به هم بخورد و شاید فاجعه اتفاق بیفتد و اکنون ما در وضعیت بدی هستیم و باید مردم خودشان مراعات کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 نفر از کادر درمانی کشور در راستای مقابله با کرونا ویروس به شهادت رسیدند، ابراز کرد: این پرستاران و پزشکان با آگاهی کامل در این راه قدم گذاشتند.

اسکندری با بیان اینکه اکنون 100 پرستار به صورت قردادی در استان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: جذب این پرستاران کمک خوبی به مجموعه درمانی استان است و امیدواریم وزارت بهداشت این اجازه را به دانشگاه علوم پزشکی بدهد.

وی با بیاناینکه در استان زنجان حدود 50 پرستار به کرونا ویروس مبتلا شده اند عنوان کرد: اکنون فقط 2 پرستار در بیمارستان بستری هستند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر