logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۵۸۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر حوزه های علمیه استان زنجان مطرح کرد

شیطنت رسانه‌های بیگانه و معاند در خصوص استفتای آیت‌الله سیستانی

شیطنت-رسانه‌های-بیگانه-و-معاند-در-خصوص-استفتای-آیت‌الله-سیستانی

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان با اشاره به حرف های برخی از رسانه های معاند که ابتلا به کرونا در زمان روزه داری بالا است گفت: رسانه‌های بیگانه و معاند در خصوص استفتای آیت‌الله سیستانی شیطنت کردند.

حجت الاسلام جواد جعفری در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به فتوای مراجع تقلید، اظهار کرد: مسئله گرفتن روزه در این وضعیت کرونایی جامعه برای عموم کاملا روشن است و روزه گرفتن برای عموم مردم واجب است.

وی با بیان اینکه رسانه های بیگانه و معاند طی یک اقدام شیطنت آمیز استفتای آیت الله سیستانی را به صورت ناقص و فقط بخشی پایانی آن را منتشر کردند، ابراز کرد: آیت الله سیستانی صورت های مختلف روزه گرفتن در این ایام کرونای را بررسی کرده بود، در آخر این استفتا اعلام کرده بود اگر به هیچ عنوان فرد نتواند کار خود را تعطیل کند و در حین کار نتواند مسائل بهداشتی و مراقبتی را انجام دهد و حتما به بیماری کرونا مبتلا می شود روزه گرفتن بر آن شخص واجب نسیت.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان با بیان اینکه رسانه های بیگانه و معاند طوری رفتار می کنند که انگار آیت الله سیستانی می گوید که روزه گرفتن در این ایام واجب نیست، تاکید کرد: آیت الله سیستانی در فتوای خود اعلام کرده اند اگر برای شخصی تعطیلی کار برای گرفتن روزه نیاز است در صورت امکان فرد باید کار خود را تعطیل کند، یا شخصی در خانه بماند یا با تدبیر و رعایت مسائل بهداشتی و مراقبتی کار خود را انجام دهد و روزه بگیرد و ایشان تمامی جوانب را بررسی کرده اند و در آخر بیان کرده بودند که تحت شرایطی روزه گرفتن در این شرایط کرونایی واجب نیست.

وی بیان کرد: کرونا هم مانند بیماری های دیگر است و از نظر شرعی کاملا روشن است که اگر شخصی که بیمار است یا احتمال ابتلا به بیماری در آن شخص در زمان روزه داری بالا باشد و یا زمان درمان بیماری طول بکشد برای آن شخص روزه گرفتن واجب نیست.

جعفری با بیان اینکه اگر شخصی بتواند به صورتی خود را از این بیماری حفظ کند مانند کسی که در خانه است؛ باید روزه بگیرد، افزود: افرادی که سرکار هستند و با عموم مردم سرو کار ندارند و افرادی که می توانند مسائل بهداشتی را رعایت کنند باید روزه بگیرند و روزه بر آنها واجب است.

وی با اشاره به نظر پزشکان و اینکه روزه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، خاطر نشان کرد: گفتن این حرف که اگر روزه بگیرم به بیماری کرونا مبتلا ثابت شده نیست و با احتمال کسی نمی تواند روزه نگیرد و یا این امر را بهانه ای برای روزه نگرفتن قرار دهد.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان با اشاره به قانون کلی در رابطه با روزه نگرفتن در ماه رمضان به دلیل بیماری، تصریح کرد: هیچ دلیل علمی و عقلی متقن برای روزه نگرفتن در خصوص کرونا وجود ندارد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر