logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مدیریت راه های راهداری زنجان خبر داد

ثبت نزدیک به 10 میلیون تردد درفروردین ماه در زنجان / در آزاد راه زنجان – قزوین دارای بیشترین تردد

ثبت-نزدیک-به-10-میلیون-تردد-درفروردین-ماه-در-زنجان-در-آزاد-راه-زنجان-–-قزوین-دارای-بیشترین-تردد

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: نزدیک به 10 میلیون تردد درفروردین ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی در استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش موج رسا; محمد امینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 58 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در فروردین ماه سال جاري تعداد 9 هزار و 875 هزار و 113 تردد وسيله نقليه در 29 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (58 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 517 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 19 ام کشور را داراست.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین تردد در آزاد راه زنجان- قزوین(خروجی استان) با 630 هزار و 745 تردد و محور ابهر- خرمدره با 379 هزار و  519 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 139 هزار و 28 جابجایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : 17 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين با یک میلیون و 708 هزار و 933 اختصاص داشته است.

رئیس اداره مدیریت راه های اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان ادامه داد :در حالیکه میانگین کشوری 12درصد بود و استان زنجان در رتبه 5 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.

 امینی با بیان اینکه ميانگين كاركرد دستگاههاي ترددشمار در اين مدت 99 درصد بوده‌ است،خاطرنشان کرد: ميانگين نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي استان در اين مدت، 232 وسيله نقليه در هر ساعت بوده است.

وی با اشاره به اینکه ميانگين كشوري اين نرخ در اين مدت 370 وسيله نقليه است، افزود: استان زنجان در خصوص نرخ جريان تردد وسايل نقليه در محورهاي مواصلاتي، رتبه 20 را در كشور داراست.

رئیس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اظهارداشت:بیشترین نرخ جریان تردد در آزاد راه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 849 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 19 تردد در ساعت صورت گرفته است.

امینی بیان داشت: نرخ جریان تردد وسايل نقليه سنگين در كل محورهاي مواصلاتي استان زنجان در اين مدت 40 وسیله نقلیه سنگين در ساعت بوده است در حاليكه ميانگين كشوري اين نرخ 43 وسیله نقلیه سنگين بوده و استان زنجان رتبه 15 را در كشور داراست.

امینی تاکید کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه هاي استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزاد راه زنجان- قزوین و آزاد راه زنجان- تبریز می شود جمعا 5 میلیون  و 134 هزار و  102 تردد است که حدود 52 درصد از کل تردد در محورهای استان است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر