logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۵۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

آمار کاهشی این روزهای کرونا ویروس حاصل تلاش ۲ هفته گذشته است

آمار-کاهشی-این-روزهای-کرونا-ویروس-حاصل-تلاش-۲-هفته-گذشته-است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به آمار کاهشی مبتلایان کرونا ویروس در زنجان گفت: آمار کاهشی این روز ها حاصل تلاش دوهفته گذشته است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امشب در نشست خبری با تبریک هفته سلامت به همه ملت ایران و کادر درمانی، اظهار کرد: شعار هفته سلامت حمایت همگانی از مدافعان سلامت است.

وی با بیان اینکه من به آمار های کاهشی کرونا ویروس در زنجان خوش بین نیستم و آمار کاهشی این روز ها به دلیل کار های دو هفته قبل است، ابراز کرد: بیماری خود را دو هفته بعد از ابتلا و فوت هرفرد بعد از یک ماه ابتلا به کرونا ویروس نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به کاهش R0 در زنجان، تصریح کرد: در خانه ماندن اگر در کشور ادامه پیدا می کرد این موضوع برای کشور بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه برای کنترل بیماری ها ویروسی سه چیز موثراست، عنوان کرد: برای کنترل این بیماری ها یا باید واکسن استفاده شود، یا این بیماری ها درمان قطعی داشته باشد و یا افراد در ارتباطات اجتماعی تجدید نظر کنند و چون بیماری کرونا واکسن و درمان قطعی ندارد این بیماری فقط با تجدید نظر در روابط اجتماعی قابل کنترل است.

صائینی با اشاره به فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در راستای ایجاد بهداشت در محیط، افزود: تعداد افراد بسیار زیادی به این امر فعال هستند و در این راستا سپاه و بسیج بیشترین کمک را به ما می کنند.

وی با اشاره به به صدور مجوز برای فعالت صنوف کم خط در زنجان، ابراز کرد: این افراد باید در سایت ثبت نام کنند و پروتکل کاری خود را دریافت کنند و ما از مردم می خواهیم در صورت عدم رعایت اصول از طرف اصناف به ما اطلاع دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه ما برای 30 هزار امکان استان بازرس نداریم، تصریح کرد: مردم بازرسین ما هستند و مردم بهتر می توانند نظارت کنند.

وی با اشاره به سطح گستردگی کرونا ویروس در زنجان، عنوان کرد: تمامی نقاط استان با این ویروس درگیر است و هیچ جایی در استان امن نیست.

صائینی با بیان اینکه هیچ یک از همکاران دانشگاه علوم پزشکی به تعطیلات نرفته اند، افزود: از تمامی اقشار همکاران دانشگاه علوم پزشکی به این بیماری مبتلا هستند و به جز یک نفر از همکاران که به شهادت رسید همه مبتلایان از وضعیت جسمانی قابل قبولی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه زمانی که R0  در 12 فروردین به 1.21 رسیده بود با ابتلا 17 درصد مردم به کرونا ویروس مردم نسبت به این بیماری به یک ایمنی نسبی می رسیدند، ابراز کرد: این درصد حتی تا 6.5 درصد در زنجان نیز رسیده بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان  با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در زنجان، گفت: دو هزار و 505 نفر تا به امروز به این بیماری در زنجان مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه 300 بیمار کرونای اکنون در سراسر استان در حال دریافت خدمات بستری از بیمارستان های استان هستند ابراز کرد: 701 نفر از بیماران کرونایی در زنجان از بیمارستان ها مرخص شده اند.

صائینی با اشاره به مبتلا شدن 7 نفر از هم استانی ها به کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی استان زنجان به 883 نفر رسید.

وی بیان کرد: تا به امروز 90 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده اند

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر