logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۵۷۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

توانایی انجام روزانه 250 آزمایش تشخیص کرونا را در زنجان داریم

توانایی-انجام-روزانه-250-آزمایش-تشخیص-کرونا-را-در-زنجان-داریم

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به توان آزمایشگاهی استان گفت: در زنجان قادر هستیم روزانه 250 آزمایش تشخیص کرونا انجام دهیم.

به گزارش موج رسا; علیرضا شغلی امشب در نشست خبری با اشاره به عمر ویروس کرونا، اظهار کرد: عمر ویروس کرونا 3 تا 4 ماه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز خیلی از رفتار های این ویروس را نمی شناسیم و همکاران در حال مطالعه رفتار های این ویروس هستند، ابراز کرد: رفتار ویروس در جامعه بستگی به رفتار مردم در جامعه و مصوبات ما برای مدیریت این بیماری دارد.

معاون تحقیقات و فناوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه هنوز مشخص نشده است که آیا فصل گرما بر ویروس تاثیر دارد یا خیر و آیا ما با موج های دیگر این بیماری مواجه هستیم یانه، تصریح کرد: آنچه مسلم است ما فعلا با این ویروس هستیم و مردم باید توصیه ها را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در بستری بیماران کرونایی به یک شرایط مناسبی رسیده ایم، عنوان کرد: اما در حوزه بیماران سر پایی همچنان گردش ویروس را در جامعه شاهد هستیم.

شغلی با اشاره به ثبت 10 مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا ویروس در زنجان طی 24 ساعت گذشته، افزود: شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 856 مورد رسید.

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 3 بیمار کرونایی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان باخته اند ابراز کرد: شمار جان باختگان کرونایی استان زنجان به 87 رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه 662 بیمار کرونایی در زنجان از بیمارستان های استان ترخیص شده اند عنوان کرد: 312 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

شغلی با بیان اینکه  دو آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در زنجان فعال است، تصریح کرد: آزمایشگاه سوم ما طی چند روز آینده به چرخه درمان و تشخیص بیماری وارد می شود.

وی با اشاره به ظرفیت آزمایشگاهی استان بیان کرد: آزمایشگاه های استان زنجان قادر هستنند روزانه 250 آزمایش تشخیص کرونا را انجام دهند.

معاون تحقیقات و فناوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به کاهش متلایان به کرونا ویروس در زنجان، عنوان کرد: می توان امیدوار بود که ما این بیماری را به کنترل درآوریم ولی این امر بستگی به رفتار مردم دارد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر