logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۵۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن بیماران کلیوی زنجان

تمامی بیماران دیالیزی زنجان از انجمن حمایت از بیماران کلیوی خدمات می گیرند

تمامی-بیماران-دیالیزی-زنجان-از-انجمن-حمایت-از-بیماران-کلیوی-خدمات-می-گیرند

رئیس انجمن بیماران کلیوی زنجان با اشاره به اختصاص سالن دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان به درمان بیماران کرونایی، گفت: تمامی بیماران کلیوی استان از اسفند ماه از انجمن بیماران کلیوی خدمات دیالیز دریافت می کنند.

محمد رضا طهماسبی در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; با اشاره به ظرفیت بزرگ انجمن بیماران کلیوی استان زنجان در زمینه آموزشی، درمانی، کلینکی تحقیقاتی، تشریفاتی و... اظهار کرد: هر آنچه که برای بیماران کلیوی نیاز است در زنجان در یک ساختمان 5 طبقه با حمایت ها و کمک های مردمی و خیرین فراهم شده است.

وی با اشاره به بخش دیالیز انجمن بیماران کلیوی استان زنجان، ابراز کرد: این بخش در مساحت 800 متر مربع و با ظرفیت 30 تخت در زنجان فعال است.

مسئول انجمن بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به ظرفیت دیالیزی این سازمان مردم نهاد وجود دارد، تصریح کرد: این مرکز می تواند روزانه تا 200 بیمار را به صورت رایگان تحت دیالیز قرار دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در هیچ نقطه ای از استان چنین امکاناتی برای بیماران دیالیزی وجود ندارد و این امکانات فقط در اختیار انجمن بیماران کلیوی است، عنوان کرد: در اسفندماه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی زنجان در پی تخصیص سالن دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان به درمان بیماران کرونایی، پذیرش بیماران دیالیزی زنجان نیز به این انجمن واگذار شد.

طهماسبی افزود: بیماران دیالیزی انجمن بیماران کلیوی 180 بیمار به صورت سه نوبت صبح،  عصر و شب از این انجمن خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به کادر درمانی مرکز دیالیز انجمن بیماران کلیوی بیان کرد: 20 پرستار، دو پزشک عمومی و یک متخصص مسئول فنی در این مجموعه ارائه خدمات می کند.

مسئول انجمن بیماران کلیوی با بیان اینکه از بین جامعه هدف این خیریه سه بیمار دیالیزی مشکوک به کرونا وجود داشته است، ابراز کرد: این بیماران به بیمارستان ولیعصر(عج) منتقل شده اند.

وی با اشاره به مصرف دارو های خاص توسط بیماران کلیوی عنوان کرد: این بیماران ایمنی بدن پایین تری نسبت به افراد عادی دارند و زود تر به بیماری های ویروسی مبتلا می شوند.

طهماسبی بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین بیماران کلیوی و کادر درمانی این مجموعه با کمک خیرین لوازم بهداشتی ، ضد عفونی و محافظت فردی تهیه و در اختیارشان قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی از کمک های مردمی استفاده می کنند و هیچ درآمد و بودجه دولتی ندارد، تاکید کرد: بیماران ما نیاز های درمانی و معیشتی دارند و باید به این بیماران توجه شود.

مسئول انجمن بیماران کلیوی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد و امکان برگزاری مراسم ها و افطاری در این ماه مبارک وجود ندارد بهتر است این هزینه ها در راستای کمک به اقشار آسیب دیده و بیماران قرار گیرد.

وی با اشاره به راه های کمک مردم به انجمن بیماران کلیوی تصریح کرد: مردم می توانند کمک های مالی خود را به حساب 2525 نزد بانک ملی و یا به کارت 6037991199519376 به نام انجمن بیماران کلیوی واریز کنند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر