logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۵۷۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

هیچ روش درمانی مشخصی برای بیماری کرونا وجود ندارد

هیچ-روش-درمانی-مشخصی-برای-بیماری-کرونا-وجود-ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه هیچ روش درمانی مشخصی برای بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: برای ایجاد ایمنی نسبی در برابر کرونا ویروس باید 30 درصد از مردم استان به این بیماری مبتلا شوند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امشب در نشست خبری با بیان اینکه تمامی پزشکان و دانشمندان قبول کرده اند که ما با یک بیماری روبرو هستیم که واکسن و درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: برای اینکه ما بیماری را به صورت بومی شده داشته باشیم و این بیماری مانند آنفولانزا باشد باید درصدی از جامعه با این بیماری درگیر شوند تا یک ایمنی نسبی در جامعه پیدا شود و بعد از آن واگیر بیماری به صورت تک فرد بشود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که درصد از جامعه به این بیماری مبتلا نشود نمی توان گفت که جامعه نسبت به آن بیماری ایمن شده است، ابراز کرد: ممکن است بیماری در جامعه کنترل شود ولی این به معنی ایمن شدن آن جامعه نسبت به آن بیماری نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه قبلا حدود 50 تا 60 درصد مردم باید به کرونا ویروس مبتلا می شدند تا جامعه به یک ایمنی نسبی می رسید، افزود: با توجه به آمار ها ما تا رسیدن به ایمنی نسبی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد ایمنی در برابر کرونا ویروس در کشور دو راه وجود دارد افزود: واکس زدن و مبتلا شدن به این بیماری تنها راه های رسیدن به ایمنی نسبی هستند که تا به امروز هیچ واکسنی برای این بیماری کشف نشده است.

قزلباش با بیان اینکه هیچ روش درمانی مشخصی برای این بیماری وجد ندارد عنوان کرد: تا به امروز طب سنتی هم نتوانسته است روش درمانی قطعی برای این بیماری ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد ایمنی نسبی در استان قبل از عید باید 60 درصد از مردم به این بیماری مبتلا می شدند خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده این عدد کمتر شده و به حدود 30 درصد رسیده است و با این حساب در زنجان 300 هزار نفر باید به کرونا ویروس برای رسیدن به ایمنی نسبی مبتلا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با تلاش هایی که انجام شد انتشار ویروس کرونا در زنجان 14 روز به تاخیر افتاد ادامه داد: در طول این مدت کار ها و اقدامات قابل توجهی در راستای تامین لوازم بهداشتی و آماده سازی بیمارستانی انجام شد.

وی با بیان اینکه ما برای استان 1300 تخت را پیش بینی کرده بودیم افزود: نهایت بیماران بستری ما در یک روز به 370 نفر رسید.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی زنجان شمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان به 833 نفر رسید.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر