logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۵۷۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

کمک بیش از یک میلیارد تومانی خیران برای مقابله با بیماری کرونا در زنجان/ حضور خیران در عرصه سلامت قابل تقدیر است

کمک-بیش-از-یک-میلیارد-تومانی-خیران-برای-مقابله-با-بیماری-کرونا-در-زنجان-حضور-خیران-در-عرصه-سلامت-قابل-تقدیر-است

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از کمک بیش از  یک میلیارد تومانی خیران در مقابله با بیماری کرونا در زنجان خبرداد و گفت: بقیه کمک‌ها در حوزه خرید دستگاه‌های پزشکی و درمانی هستند که به دلیل تنوع دستگاه‌ها ارزش ریالی آنها مشخص نیست.

مقتدا شعوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به حضور خیران در عرصه سلامت و همچنین عرصه مبارزه به بیماری کرونا اظهار کرد: خرید دستگاه‌های تنفسی، هدایایی مانند ماسک و لباس محافظتی برای پرسنل از جمله اقدامات خیرخواهانه در سطح استان است.

وی تصریح کرد: مبلغ نقدی کمک خیرخواهانه خیرین به حوزه سلامت در حدود یک میلیارد تومان بوده و بقیه نیز خرید دستگاه‌ها بوده و چون دستگاه‌ها متنوع است ارزش ریالی آنها مشخص نیست.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه خیرین در سطح شهرستانها نیز حضور پررنگی در حوزه سلامت داشتند ادامه داد: در شهرستانها نیز این کمک‌های انسان دوستانه خیران در مبارزه با ویروس ناخوانده وجود داشته و در ابهر و خرمدره اقدامات خوبی انجام شده و در ایجرود نیز نقاهتگاه برای بیماران به کمک خیرین راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از بیماری کرونا خیران زیادی در تامین تجهیزات و اقلام بهداشتی مراکز درمانی در سطح استان داشتیم افزود: در گذشته نیز خیران زیادی در استان در حوزه سلامت نقش پررنگی داشته و کمک‌های مستمری در حوزه بهداشت و درمان داشتند.

شعوری عنوان کرد: در حال حاضر یک خیر در تکمیل بخش سرطانی بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان کمک می‌کند و خیران زیادی در حوزه درمان داریم که در بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان نیز کمک کردند تا بخش 140 تختخوابی برای بیماران سرطانی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: همچنین خیران ساخت و تکمیل و همچنین در تجهیز ساختمان 420 تختخوابی بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان حضوری فعال داشتند.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید براینکه استان زنجان در بحث خیرین سرآمد بوده و به عنوان بهشت خیرین مطرح است خاطر نشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها خیریه‌های متنوعی در حوزه درمان در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی ابراز کرد: خیریه کلیوی و مهرانه نیز گام‌های بسیار خوبی را در حوزه درمان برداشتند و خیریه‌ها در حوزه بیماران متابولیک و ام اس ورود کردند و برای مردم زنجان خدمت رسانی می‌کنند.

شعوری ابراز کرد: افرادی زیادی در حوزه مقابله با کرونا به صورت داوطلبانه حضور یافتند و عده ای در حوزه کارهای تحقیقاتی حضور دارند و افراد زیادی نیز در حوزه سمپاشی و فعالیت در نقاهتگاه‌ها حضور یافته و برای مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابله با کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود و خیرین نیز کمک های زیادی در این حوزه داشتند افزود: بعد از این نیز نیازمند همراهی خیرین در مقابله با مهار این بیماری هستیم.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: حضور افراد داوطلب در حوزه مبارزه با کرونا باعث روحیه گرفتن بیماران و همچنین قوت گرفتن مبارزان خط مقدم سلامت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که مردم در هشت دفاع مقدس در صحنه مبارزه حضور داشتند در عرصه جبهه سلامت نیز حضور فعال دارند و ادامه مقابله در این جبهه حمایت مردم را می‌طلبد.

شعوری با تاکید براینکه شفافیت در دریافت و هزینه کرد کمک‌های خیرین اولویت اصلی ما بوده و نهادینه کردن کار خیران در جامعه نیز از اهداف ما است بیان کرد: ما از خیران حوزه سلامت نیز تقدیر می‌کنیم به خاطر اقدامات انسان دوستانه ای که در جامعه انجام می‌دهند.

وی ابراز کرد: خیرانی که فداکارانه در عرصه خدمت رسانی به مردم حضور یافتند و به عنوان وظیفه انسانی و ذاتی خود می‌دانیم که از این افراد تقدیر کنیم که این اقدام انجام می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر