logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۵۷۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

طرح زوج و فرد در زنجان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود

طرح-زوج-و-فرد-در-زنجان-به-صورت-آزمایشی-اجرا-می‌شود

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد به صورت آزمایشی در زنجان اجرا می‌شود گفت: بعد از یک هفته نسبت به ادامه اجرای این طرح تصمیم‌گیری خواهد شد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه طرح ترافیک زوج و فرد در زنجان اجرا می‌شود اظهار کرد: این طرح با طرح ترافیک کلان شهرها متفاوت است و در طرح ترافیک کلان شهرها مردم در مناطقی که طرح ترافیک اعمال می‌شود مجبور هستند از خودروها عمومی استفاده کنند ولی در زنجان زوج و فرد اجرا شده تا حجم خودروها در هسته مرکزی زنجان کاهش یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در هسته مرکزی شهر زنجان تعداد خودروهای شخصی افزایش یافته و عده زیادی از مردم غیرضرور تردد می‌کنند و حتی حجم ترافیک در زمان تعطیلات هم در مرکز شهر بالا بود.

فرماندار زنجان افزود: دانشگاه علوم پزشکی طرح زوج و فرد را به شورای ترافیک پیشنهاد داد تا کمی از حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر زنجان کاهش یابد.

وی عنوان کرد: طرح ترافیک به صورت آزمایشی یک هفته قرار است در زنجان اجرا شود و بعد از یک هفته با توجه به شرایط تصمیم گیری مجدد نسبت به ادامه اجرای آن اقدام خواهد شد.

عسگری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اعمال جریمه 100 هزار تومانی برای افرادی که از این طرح تمکین نمی‌کنند از مصوبات کمسیون طرح ترافیک استان بوده است یا نه گفت: برای اجرای هر مصوباتی ضمانت اجرایی قرار می‌دهند که اعمال جریمه نیز یکی از این موارد است که با استفاده از قوانین رانندگی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت طرح ترافیک زنجان با استان تهران گفت: در طرح ترافیک تهران عمده ادارات در محدوده طرح ترافیک قرار دارند و خیلی از افراد برای رفتن به محل کار مجبور بودند از حمل و نقل‌های عمومی استفاده کنند.

فرماندار زنجان ابراز کرد: در زنجان محدوده ای که برای طرح ترافیک انتخاب شده بیشتر محدوده بازار و مراکز تجاری است و مجموعه ادارات عموما در خارج از طرح قرار دارند.

وی ادامه داد: مردم باید برای رسیدن به کارهای روزمره خودشان برنامه ریزی کنند تا در روزهایی که امکان تردد دارند کارهای خود را انجام دهند و هدف از اجرای این طرح کاهش حضور و ازدحام مردم در هسته مرکزی و پرتردد زنجان است.

فرماندار زنجان خاطر نشان کرد: طرح زوج و فرد در زنجان از لحاظ ماهیتی با طرح ترافیک کلان شهرها متفاوت است و این طرح در راستای فاصله گذاری اجتماعی پیشنهاد شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر