logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۵۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان خبر داد

عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان

عراق-مقصد-اول-صادرات-صنایع-دستی-زنجان

الناز خدایی‌فرد، معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: عراق مقصد اول صادرات صنایع دستی زنجان است.

الناز خدایی‌فرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آمار صادرات استان زنجان بر دو اساس رسمی از طریق پست و گمرک و یا به صورت چمدانی ارائه می‌شود.

وی گفت: 50 هزار دلار به صورت رسمی در سال گذشته صادرات صنایع دستی از استان زنجان انجام شده است.

این مسئول آمار چمدانی صادرات استان زنجان را یک میلیون و 211 هزار و 100 دلار عنوان کرد و افزود: بیشترین صادرات استان زنجان به کشور عراق انجام شده است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس و اروپا مقاصد بعدی صادرات استان زنجان در حوزه صنایع دستی بوده است.

خدایی‌فرد از تبدیل دو کارگاه صنایع دستی استان زنجان به کارگاه ماسک دوزی خبرداد و گفت: این دو کارگاه در شهرستان ماهنشان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت از کارگاه‌های صنایع دستی استان زنجان در وضعیت حاضر، خاطرنشان کرد: کرایه و اجاره بهای کارگاه‌های صنایع دستی در مراکز و مکان‌های تاریخی استان زنجان بخشیده می‌شود.

این مسئول از تمدید سه ماهه مجوزهای صنایع دستی استان خبرداد و گفت: کمک‌های بلاعوض نیز در دست اقدام است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: تا آخر فروردین ماه به صنایع دستی کم توان نیز طبق تصمیمات وزارتخانه کمک شده و تسهیلات کم بهره در اختیار صنعتگران قرار می‌گیرد.

خدایی فرد با اشاره به فروش 804 میلیون تومانی صنایع دستی زنجان در جشنواره آش ایرانی و اکو، گفت: میزان فروش  بازارچه‌های موقت استان نیز در موقعیت‌های مختلف 275 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: فروشگاه‌های صنایع دستی استان نیز معادل یک میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر