logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۵۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر زنجان تا پایان فروردین اجرا می شود/ تشکیل 400 تیم برای سالم سازی خانه ها به کمک سازمان بسیج

طرح-زوج-و-فرد-در-هسته-مرکزی-شهر-زنجان-تا-پایان-فروردین-اجرا-می-شود-تشکیل-400-تیم-برای-سالم-سازی-خانه-ها-به-کمک-سازمان-بسیج

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به افزایش تردد های درون شهری در زنجان گفت: طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر تا پایان فروردین اجرا می شود.

به گزارش موج رسا; مهرداد سلطانی امشب در نشست خبری با اشاره به کمیته بهداشت محیط استان زنجان، اظهار کرد: در این کمیته مسئولیت اقدامات ضد عفونی و گند زدایی امکان عمومی و معابر عمومی و ساماندهی این اقدامات و ارتقا بهداشت محیط را در دستور کار قرار دارد که پیش از عید اقدامات زیادی در این راستا انجام شد.

وی با بیان اینکه از 10 روز پیش در ستاد پیشگیری کرونا کشور پروتکلی برای رعایت بهداشت اماکن عمومی تصویب شد، ابراز کرد: این امر دو مسیر را باز کرد که تجدید نظر در کار های قبلی و ضد عفونی فقط 40 نقطه شهری و سالم سازی خانه های کرونایی را در دستور کار قرار داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به سالم سازی خانه هایی که به نحوی با بیماری کرونا درگیربودند که توسط استانداری و سازمان بسیج زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام می شود، تصریح کرد: بیش از 400 تیم برای سالم سازی خانه های کرونایی تشکیل شده است و استفاده از نیروهای بسیج در این راستا مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به طرح ترافیک جدیدی که در استان بعد از 24 فروردین آغاز می شود، عنوان کرد: فاصله گذاری اجتماعی از مدتی پیش آغاز شده بود که از امروز به فاصله گذاری هوشمند تبدیل شد.

سلطانی با بیان اینکه بعد از تعطیلات نوروز شاهد افزایش تردد در سطح شهر بودیم و به همین دلیل در حوزه ترافیک نیازمند انجام کار هایی بودیم تا این امر کنترل شود، افزود: افزایش میزان تردد درون شهری و احتمال افزایش بیماری کرونا در زنجان به شدت از طرف دانشگاه علوم پزشکی تذکر داده می شد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تردد غیر ضروری مردم در معابر عمومی و هسته مرکزی هسته شهر پیشنهاد هایی شده بود، ابراز کرد: حجم تردد های بالا باعث می شود احتمال شیوع بیماری کرونا در شهر بیشتر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه علاوه بر این که باید از مردم می خواستیم که سفر ها غیر ضروری درون شهری خود را کاهش دهند باید اقدامات سلبی هم اتفاق می افتاد، تصریح کرد: مقرر شد طرح زوج فرد را به صورت آزمایشی در محدوده هسته مرکزی شهر انجام دهیم و بعد از اجرای طرح برای ادامه طرح با استفاده از بازخورد گیری های انجام شده تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر، عنوان کرد: طرح زوج فرد باعث کاهش 50 درصدی خودرو هادر هسته مرکزی شهر می شود و مردم با این طرح آشنا هستند و نیاز به توجیه مردم وجود ندارد.

سلطانی با بیان اینکه طرح زوج و فرد در تمامی نقاط شهر زنجان اجرانمی شود عنوان کرد: این طرح در هسته مرکزی شهر و در ساعات مشخصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورتی برنامه ریزی شده است تا برای مردم شاغل در هسته مرکزی شهر و ساکنان آن مناطق مشکلاتی پیش نیاید افزود: این طرح از ساعت 9 تا 13 و از ساعت 16 تا 21 در هسته مرکز شهر انجام می شود.

وی بیان کرد: هسته مرکزی شهر از جنوب به خیابان خیام، از شرق به بلوار کشاورز، از غرب به بلوار آزادی و خیابان جمهوری اسلامی، و از شمال به خیابان سعدی شمالی و کوچه مشکی محدود می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه این طرح به صورت موقت و در مرحله اول تا پایان فروردین انجام می شود ابراز کرد: این طرح برای جلوگیری از تجمعات در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم به توفیقاتی در این طرح دست بیابیم ممکن است محدوده هسته مرکزی شهر را افزایش دهیم عنوان کرد: کوی اسلام آبا شرایط متفاوتی دارد و اجرای طرح زوج و فرد در آن مشکلی را حل نمی کند و تصمیم گیری برای این محله به زمان دیگری موکول شد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر