logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۵۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

نصب سیستم هوشمند هشدار سیل در رودخانه قزل اوزن زنجان/ سدهای زنجان ظرفیت زیادی برای ذخیره آب دارند

نصب-سیستم-هوشمند-هشدار-سیل-در-رودخانه-قزل-اوزن-زنجان-سدهای-زنجان-ظرفیت-زیادی-برای-ذخیره-آب-دارند

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان گزارشی از سیلابی شدن رودخانه‌های زنجان اعلام نشده است گفت: با این حال همه نیروها در سطح استان در حالت آماده باش هستند تا خطرات ناشی از سیلابی شدن رودخانه‌ها را به موقع اعلام کنند.

یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص موضوع هشدار هواشناسی و بارندگی‌ها اظهار کرد: هشدار هواشناسی در خصوص وقوع سیل به ما گزارش نشده و بیشتر بارندگی‌ پراکنده و در مناطق کوهستانی نیز بارش‌ها به صورت برف اعلام شده است.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی امسال در حدود 271 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 22 درصد کاهش و در مقایسه با متوسط بلند مدت و شرایط نرمال 28 درصد افزایش داشته است و می توان گفت امسال کیفیت بارش‌ها از لحاظ نوع و زمان بارش نسبت به سال آبی گذشته بهتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با تاکید براینکه هنوز برخی از سدهای استان ظرفیت برای ذخیره آب دارند ابراز کرد: در حال حاضر 66 درصد حجم مخزن سد تهم و 67 درصد حجم مخزن سد گلابر پر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 87 درصد حجم مخزن سد کینه ورس پر بوده و بخشی از آب این سد رها سازی شده تا در مواقع بحرانی از وقوع سیل جلوگیری شود بیان کرد: با تاکید مدیریت بحران همه نیروهای در حالت آماده هستند تا اگر کوچکترین مشکلی از لحاظ وقوع سیل باشد اطلاع رسانی به موقع جهت جلوگیری از خسارتها انجام شود.

رضاپور با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز خطرات ناشی از سیلاب داده نشده است افزود: سال گذشته رودخانه قزل اوزن  زنجان 450 مترمکعب در ثانیه آب داشت که در حال حاضر میزان آب این رودخانه حدود 90 متر مکعب در ثانیه ثبت شده است.

وی با تاکید براینکه سال گذشته با آن حجم از آب رودخانه خسارتی نداشتیم و امسال تا به امروز میزان آب رودخانه قزل اوزن زنجان زیر 100 متر مکعب در ثانیه ثبت شده است افزود: احتمال خطر ناشی از سیل در زنجان پایین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد نصب سیستم هوشمند هشدار سیل در رودخانه قزل اوزن زنجان بیان کرد: با مطالعات انجام شده 7 نقطه را برای نصب سیستم هشدار سیل در نظر گرفتیم که برای اجرای آن نیاز به اعتبار داریم.

وی با تاکید براینکه برای خرید تجهیزات و نصب این سیستم در مسیر رودخانه‌های پرخطر زنجان نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار هستیم افزود: مکاتبات لازم در خصوص تامین اعتبار برای اجرای این طرح انجام شده و مقرر شده اعتبار برای خرید تجهیزات و نصب این سیستم را جزو اعتبارات سال آینده در نظر بگیرند.

رضاپور بیان کرد: رودخانه‌های پرخطر زنجان قزل اوزن و سرشاخه‌های آن است و 83 درصد سرزمین زنجان در حوزه قزل اوزن قرار دارد و پرخروش‌ترین رودخانه‌های زنجان قزل اوزن و سرشاخه‌های آن است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر