logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۵۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان زنجان:

بازار زنجان از ژل و مواد ضدعفونی کننده اشباع است/ مشکل کمبود ماسک در استان پیگیری می‌شود

بازار-زنجان-از-ژل-و-مواد-ضدعفونی-کننده-اشباع-است-مشکل-کمبود-ماسک-در-استان-پیگیری-می‌شود

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان زنجان در مورد نحوه توزیع داروهای بیماران کرونایی در استان زنجان گفت: داروی بیماران کرونایی توسط بهداشت و درمان استان توزیع می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمد‌باقر آیت‌الهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 281 هزار عدد محلول الکل ضدعفونی از 120 سی‌سی تا یک لیتری را در سطح داروخانه‌های استان زنجان توزیع کردیم اظهار کرد: تا به امروز یک میلیون 620 هزار عدد ماسک در بین داروخانه‌ها و مراکز بیمارستانی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 332 هزار عدد از ماسک‌های تولیدی فنی‌و‌حرفه‌ای زنجان نیز توزیع شده که در مجموع میزان ماسک‌های توزیع شده استان به یک میلیون و 552 عدد می‌رسد بیان کرد: همچنین تا به امروز 227 هزار عدد ژل در وزن‌های مختلف نیز در سطح توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان زنجان همچنین در مورد توزیع دستکش‌های نایلونی 100 تایی که در داخل استان تولید می‌شود افزود: از این دستکش‌های نیز به میزان 763 کارتن که هر کارتن شامل 10 هزار  بسته 100 تایی بوده در سطح داروخانه‌های استان پخش شده است.

وی با تاکید بر میزان توزیع انواع دستکش‌های نیتریل٬ وینیل و لاتکس در استان ابراز کرد: تاکنون 2 میلیون 45 هزار جفت از این دستکش‌ها نیز عمدتا در بین دارخانه‌ها٬ بانک‌ها٬ سازمان‌هایی که از طریق استانداری معرفی شدند و بخش کوچکی نیز در بین مراکز درمانی توزیع شده است.

آیت‌الهی با اشاره به اینکه جزو استان‌هایی بودیم که در خصوص الکل و ژل ضدعفونی کننده تا به امروز کمترین مشکل را داشتیم عنوان کرد: در خصوص تامین ماسک و دستکش مورد نیاز هنوز در سطح کشور مشکل وجود دارد و در این راستا پیگیر تامین نیاز استان هستیم در تلاش هستیم کمبودها را در این حوزه به حداقل برسانیم.

زنجان

وی در مورد توزیع داروهای کمکی برای بیماران کرونایی ابراز کرد: این داورها در اختیار خود دانشگاه علوم پزشکی بوده و داروها خارج از حوزه بهداشت و درمان توزیع نمی‌شود و کار توزیع از طریق بهداشت در مراکز روستایی انجام می‌شود و این داروها فقط در اختیار غذا و داروی استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان زنجان خاطر نشان کرد: هیچ مرکز دیگری دسترسی به داروی بیماران کرونایی ندارند و تنها از طریق بهداشت و درمان استان در بین بیماران توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد ماسک‌های مورد نیاز داروخانه‌ها و مراکز درمانی را تامین می‌کنیم افزود: در توزیع اقلام بهداشتی و دارویی به هیچ عنوان تبعیضی نداشتیم.

آیت‌الهی با تاکید بر اینکه به غیر از ما دو شرکت دیگر نیز کار توزیع اقلام بهداشتی و دارویی را در سطح استان زنجان می‌دهند افزود: در چند روز گذشته دستکش به اندازه کافی در سطح استان زنجان توزیع شده و بعید می‌دانم الان داروخانه‌ای دستکش نداشته باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه جای تاسف است چون عمده اقلام بهداشتی و داروی را ما در سطح استان توزیع می‌کنیم اگر جایی هم کالایی گران عرضه می‌شود انگشت اتهام به سمت ما نشانه می‌رود عنوان کرد: موضوع گرانی قیمت‌ها هم اگر وجود داشته باشد باید دستگاه‌های نظارتی رسیدگی کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی داروسازان استان زنجان در مورد نیاز روزانه استان به ماسک بهداشتی عنوان کرد: مراکز درمانی روزی 25 هزار عدد ماسک مصرف می‌کند که باید تولید دو سه برابر این میزان باشد تا نیاز سایر مراکز از جمله داروخانه‌ها تامین شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر