logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۵۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

آزاد سازی 100 کیلومتر از بستر رودخانه‌های زنجان را در دستور کار داریم/ رودخانه‌های سیل‌خیز زنجان لایروبی شدند

آزاد-سازی-100-کیلومتر-از-بستر-رودخانه‌های-زنجان-را-در-دستور-کار-داریم-رودخانه‌های-سیل‌خیز-زنجان-لایروبی-شدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به تداوم عملیات آزاد سازی بستر رودخانه‌ها در زنجان گفت: در سالجاری آزاد سازی بیش از 100 کیلومتر از بستر رودخانه‌های زنجان را در دستور کار داریم.

یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها در مقطع دهانه پل‌ها و سازه‌های تقاطعی اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با اداره راه و شهرسازی در 6 ماهه اول سال گذشته 50 مورد انجام شده و در 26 کیلومتر نیز جاهایی که نیاز بوده نسبت به بازگشایی و لایروبی اقدام شده است.

وی در رابطه با بحث آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه ها در سطح استان زنجان افزود: آزادسازی 27 هکتار از حریم رودخانه‌ها در سال 96، 125 هکتار در سال 97 و 87 هکتار در سال 98 انجام شد و امسال هم در راستا  بیش از 100 کیلومتر در دستور کار خود داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد تخصیص اعتبار به منظور ایجاد سیستم هشدار سیل بیان کرد: در این راستا مکاتبه‌ای صورت گرفته است تا در 7 نقطه تعیین شده در رودخانه قزل اوزن که مطالعه و شناسایی شده، سیستم هشدار ایجاد شود تا در مواقع سیلاب به موقع اطلاع رسانی شود تا جلوی خطرات احتمالی گرفته شده و اقدامات هماهنگی و حفاظتی پایین دست انجام شود.

وی یکی از دلایل ایجاد مشکلات در بحث مهندسی رودخانه‌ها در گذشته را ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌ها دانست و افزود: از جمله این ناهماهنگی‌ها‌، تصرفات و جابجایی‌های مسیل در مراکز جمعیتی است که در شهرها و روستاها اتفاق می‌افتد.

رضاپور عنوان کرد: احداث پل‌ها و زیرگذرهایی در داخل شهرها برای تردد خودروها و یا ایجاد مسیل‌گاه‌هایی که در داخل شهرها ایجاد می‌شود باید قبل از هر گونه اقدامی با شرکت آب منطقه ای زنجان استعلامات صورت بگیرد تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.

وی در ادامه با اشاره به عملیات دیواره سازی و احداث سیل بند‌ها در مناطق سیل‌خیز افزود: دیواره سازی و احداث سیل بند‌ها در 58 کیلومتر از رودخانه‌های زنجان در مناطق سیل خیزترین انجام شده و 10 کیلومتر هم در دست مطالعه است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر