logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۵۶۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

رژه «یاوران سلامت» جایگزین رژه ۲۹ فروردین شد

رژه-«یاوران-سلامت»-جایگزین-رژه-۲۹-فروردین-شد

معاون هماهنگ کننده ارتش از عدم برگزاری رژه روز ارتش در روز ۲۹ فروردین سال جاری به دلیل کرونا خبر داد.

به گزارش موج رسا; امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) در ستاد ارتش برگزار شد، با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)، اظهار داشت: مراسم ۲۹ فروردین سالروز بزرگداشت ارتش و رژه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۵۸ تا به امروز با رژه در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شد، این مراسم قدرت نیروهای مسلح را به نمایش می‌گذارد، که این نمایش موجب می‌شود که نیروهای مسلح آمادگی لازم را دارد.

وی با اشاره به شرایط کشور و گسترش ویروس کرونا در کشور، گفت: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و بنابر تدبیر فرمانده کل ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و نظر مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح جایگزین را طراحی و انجام می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح امسال برگزار نخواهد شد، گفت: رژه خدمت با شعار یاوران سلامت در ۲۹ فروردین امسال برگزار می‌شود.

سیاری با اشاره به مأموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور، گفت: گسترش ویروس کرونا در کشور تأثیری بر توان دفاعی ارتش نداشته و ما با رعایت اصول بهداشتی توانسته‌ایم به بهترین شکل ممکن مأموریت‌های خود را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: با نگاه فرمانده کل ارتش و انتظارات مردم، ارتش از همان ابتدا وارد عمل شده و کمک‌های لازم نیز در حال انجام است. ارتش مسئولیت دفاع از کشور را برعهده دارد و در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی دفاع از کشور و تأمین امنیت، ظرفیت‌های درمانی خود را نیز به میدان خدمت رسانی به مردم عزیزمان آورده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه با وجود نگرانی‌ها در پی شیوع ویروس کرونا در کشور این موضوع تأثیری بر مأموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور نداشته است، تصریح کرد: شرایط امنیت کشور بسیار خوب است.

سیاری افزود: ما در راستای اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات بسیار گسترده‌ای را به مناسبت روز ارتش، از ۲۰ فروردین به بعد آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهیم داد و خدمات گسترده‌ای به مردم می‌دهیم. اقدامات خدماتی و بهداشتی ما در این روزها افزایش چشمگیری خواهد داشت و ما با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» بحث ضد عفونی کردن محله‌ها، توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم و اختصاص تخت‌های بیمارستانی و امکانات بهداشتی بیشتر انجام می‌دهیم به شکلی که برای مردم محسوس باشد.

وی با بیان اینکه از روزی که کرونا در کشور شیوع یافت، هیچ مراسم صبحگاهی در سطح ارتش انجام نمی‌شود، اظهار کرد: ما امسال مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی را مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت و مراسمی که هر ساله با حضور فرماندهان نظامی و رئیس جمهور در حرم مطهر امام راحل به مناسبت روز ارتش برگزار می‌شد، به دلیل جلوگیری از تجمع نیروهای انسانی برگزار نخواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: از ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ یه مناسبت شهادت سپهبد صیاد شیرازی تاکنون همه ساله در این روز مراسمی را به عنوان بزرگداشت روز شهدا برگزار می‌کردیم، اما امسال با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد برای این موضوع هم طرح جایگزینی به تدبیر فرمانده ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه در نظر گرفته شده است.

دریادار سیاری گفت: این را با عنوان «برزگداشت سپهبدهای اخلاص» اجرا می‌کنیم؛ اولین سپهبد ما شهید قرنی است که در سال ۵۸ شهید شده است و بیست سال بعد سپهبد صیاد شیرازی به شهادت رسیده است و بیست سال بعد از آن هم در سال ۹۸ سردار سلیمانی به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: هر سه سپهبد ما انسان‌های مؤمن ایثارگر و شهادت طلب بوده‌اند؛ به همین دلیل امسال طرح سپهبدهای اخلاص اجرا خواهد شد؛ هدف از این طرح نیز ایجاد همدلی و هماهنگی بین همه نیروهای مسلح است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر