logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۵۶۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان:

هنر انقلاب اسلامی قوی‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ است/ استفاده از ظرفیت هنرمندان برای پویش در خانه بمانیم

هنر-انقلاب-اسلامی-قوی‌ترین-ابزار-برای-انتقال-فرهنگ-است-استفاده-از-ظرفیت-هنرمندان-برای-پویش-در-خانه-بمانیم

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: هنر انقلاب اسلامی قوی‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ انقلابی است که باید هنرمندان از ابزار هنر برای آن استفاده کنند.

سید سجاد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک روز هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور نخبگان و هئیت‌های اندیشه ورز از سوی سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان پیش‌بینی شد که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این امر محقق نشد.

وی با تبریک 20 فروردین به عنوان سالروز شهادت شهید آوینی، سید شهیدان اهل قلم و روز بسیج هنرمندان، افزود: برنامه‌های متعددی برای هفته هنر انقلاب اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری به مناسبت 20 فروردین در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل شیوع این بیماری، این امر محقق نشد.

 رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اجرای مسابقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی، گفت: تهیه و پخش تیزر به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصتی برای معرفی و اشاعه فرهنگ والا و برجسته این هنر محسوب می‌شود که نقش هنرمندان در این زمینه تاثیرگذار است.

*اعتلای جامعه در گرو استفاده از ظرفیت هنر انقلاب اسلامی

موسوی بیان داشت: 20 فروردین اگرچه یادآور عروج هنرمند فرهیخته‌ای همچون شهید آوینی است اما می‌توان با استفاده از ظرفیت هنر انقلاب اسلامی، موجب اعتلای فرهنگی جامعه شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی قوی‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ انقلابی است که باید هنرمندان از ابزار هنر برای آن استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: هنرمندان متعهد استان زنجان همواره در این عرضه پیشتاز بوده و با زبان هنر و تولید آثار فاخر و ارزشمند گام‌های مثبتی را در این زمینه برداشته‌اند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های اعضای سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان در زمینه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: ثبت‌نام هنرمندان داوطلب و گروه جهادی این سازمان برای ضد عفونی محل کار این سازمان و فرهنسگرای امام خمینی(ره)  انجام شد و هنرمندان استقبالی مطلوبی از این موضوع داشتند.

*تولید ماسک توسط انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان از تولید ماسک توسط انجمن صنایع دستی سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خبرداد و گفت: این ماسک‌ها در بین کادر درمانی و اقشار کم درآمد توزیع شد.

موسوی از تولید 4 فایل صوتی با صدای هنرمندان مطرح استان زنجان در مورد پویش "در خانه بمانیم :خبرداد و گفت: پویشی نیز به منظور حمایت از معلم دلسوز آستارا از سوی هنرمندان استان زنجان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تولید نمایش رادیویی به دو زبان ترکی و فارسی از سوی انجمن تئاتر سازمان بسیج هنرمندان، یادآور شد: برگزاری شب شعر از سوی شعرای استان توسط انجمن شعر از دیگر برنامه‌های در زمان حاضر بود.

این مسئول با اشاره به دعوت هنرمندان از مردم برای ماندن در خانه، گفت: همه انجمن‌های این سازمان نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر