logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در طی سالهای 90 تا 95

قیمت کالاهای اساسی رشد 10 تا 20 درصدی در زنجان داشته است

قیمت-کالاهای-اساسی-رشد-10-تا-20-درصدی-در-زنجان-داشته-است

در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با ارائه آمار بیش از 75 قلم کالای اساسی مطرح شد: درطی سالهای 90 تا 95 شاهد افزایش 10 تا 20 درصدی میانگین قیمت کالاهای اساسی در زنجان بوده ایم.

به گزارش موج رسا; صبح امروز اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان در استانداری زنجان به ریاست رحیم عصفوری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با ارائه گزارشی از قیمت اقلام اساسی در طی سالهای 90 تا 95 و اقدامات انجام شده در ستاد تنظیم بازار میوه شب عید سال گذشته و نیز گزارشی از بازرسی‎های انجام شده در طی یکسال گذشته در محل استانداری زنجان برگزار شد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در رابطه با افزایش قیمت کالاهای اساسی در 5 سال گذشته شاهد افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت اقلام در استان بوده ایم که این آمار با استخراج قیمت 75 قلم کالا که عمدتا کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بوده است صورت گرفته است .

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه اظهار داشت:  برآوردها به طور میانگین بوده و در برخی از کالاها قیمتها کمتر از این میزان و در برخی از کالاها رشد قیمتها بالاتر از 10 تا 20 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در محصولات فولادی بدلیل رکود موجود قیمتها نسبت به سال 91 و 92 با کاهش همراه بوده و در سال‎های اخیر نیز رشد چندانی نداشته است.

فغفوری با بیان اینکه تمامی اقلام پرمصرف و اساسی در طی سالهای 90 تا 92 رشد داشته اند، عنوان کرد: در طول سالهای 92 تا 95 روند افزایش قیمت کالاها با شیب ملایم بوده که این امر نشاندهنده ثبات قیمتها بوده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه میانگین قیمت مرغ گرم در استان بین 6 تا 7 هزار تومان است، ابراز کرد: افزایش قیمت گوشت از سال 92با یک نوسان روبه رشد همراه بوده اما میزان افزایش قیمت این کالای مصرفی رشد جهشی همچون سالهای 90 تا 92 را نداشته است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از بازرسی‎های انجام شده در طی سال گذشته خاطرنشان کرد:  تعداد کل بازرسی‎های انجام شده در طی سال گذشته 31 هزار و 881 موردبوده است که در این راستا 2 هزار و 129 مورد پرونده تشکیل شده است که صد درصد از پرونده‎ها منجر به صدور حکم شده است.

فغفوری عنوان کرد: عدم درج قیمت،کم فروشی و گرانفروشی و نیز عدم صدور صورتحساب به ترتیب با 702، 291، 639 و 375 مورد بالاترین موارد تخلفات به ثبت رسیده بودند.

 

* پرتکرار ترین تخلفات در طی سال گذشته عدم درج قیمت بوده است

در ادامه ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه پرتکرار ترین تخلفات در طی سال گذشته عدم درج قیمت بوده است، عنوان کرد: بیشترین پرونده‎های قاچاق نیز مربوط به قاچاق پوشاک بوده است که 265 فقره در این رابطه پرونده تشکیل شده است.

ممیزی ابراز کرد: اداره‎ کل تعزیرات حکومتی استان در سه مورد رسیدگی به پرونده ها را برعهد دارد که در طی سال گذشته در بحث کالا و خدمات سه هزار و 498 پرونده در سطح استان تشکیل شده است که مبلغ ریالی محکومیت پرونده‎ها در مجموع 72میلیارد و 540 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: مبالغ جریمه صادر شده برای هر پرونده به طور متوسط بالغ بر 25 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خاطرنشان کرد:بیش از 640 فقره پرونده نیز در زمینه دارویی و بهداشتی در طی سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ایام منتهی به عید تا 15 فروردین ماه امسال 363 مورد بازرسی مشترک از واحدهای صنفی و عرضه کننده به عمل آمده است، تصریح کرد: 341 مورد پرونده در این راستا تشکیل شده است که محکومیت ریالی این پرونده‎ها بالغ بر 236 میلیون ریال بوده است.

وی در ادامه با بیان انیکه بیشترین پرونده‎هایی که در حوزه اصناف تشکیل می شود بدلیل نداشتن پروانه کسب و کار بوده است، خاطرنشان کرد: باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و بیان شود که چه اقداماتی در مقابل این صنوف انجام شده است./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر