logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۵۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اقتصادی استاندار زنجان:

100 درصد نیاز اقلام مراکز بهداشتی زنجان تامین شده است

100-درصد-نیاز-اقلام-مراکز-بهداشتی-زنجان-تامین-شده-است

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده در استان، گفت: 100 درصد نیاز اقلام بهداشتی مراکز بهداشتی تامین شده است.

فرامرز نیک سرشت در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، اظهار کرد: به دنبال شیوع کرونا که متاسفانه تمام نقاط کشور را دربر گرفته است با تصمیم ملی و به تبع آن در سطح استان تمامی واحد های تولیدی اقلام بهداشتی با حداقل تغیرات در خطوط تولید، اقلام بهداشتی مورد نیاز استان را تولید کردند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب تولید اقلام بهداشتی و الکل در استان زنجان، ابراز کرد: بسیاری از محصولات ضدعفونی کننده بر پایه الکلی از جمله ژل ضد عفونی کننده و اسپری الکلی در سطح استان تولید می شود.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون نیاز های اقلام بهداشتی مراکز بهداشتی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، خانه های بهداشت و سطح داروخانه های استان را تامین کرده ایم و کمبودی در این حوزه نداریم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه پارچه مورد نیاز ماسک در سطح استان تولید نمی شود و تولید این نوع پارچه ها در کشور محدود به چند استان است، در تولیدماسک مشکل داشتیم ولی توانستیم نیازر های بیمارستان و مراکز بهداشتی را با اولویت اول به صورت  100 درصدی تامین کنم.

وی بیان کرد: اکنون می توانیم ادعا کنیم که ذخیره استراتژیک استان برای زمانی که اگر پیک کرونا را شاهد باشیم به لحاظ تامین اقلام بهداشتی و ماسک در سطح مراکز بهداشتی هیچ مشکلی نداشته باشیم.

نیک سرشت با بیان اینکه قبول داریم که همچنان کمبود ماسک در آحاد جامعه و داروخانه ها وجود دارد، عنوان کرد: نسبت به استان های دیگر وضعیت بدی را در تامین ماسک مورد نیاز مردم نداریم.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش واحد های تولیدی اقلام بهداشتی در استان هستیم، افزود: با سرمایه گذاران و واحد های ماشین سازی اصفهان صحبت شده است و امیدواریم طی یکی دو هفته دیگر ظرفیت تولید ماسک استان به حدی برسد که در سطح استان کمبودی وجود نداشته باشد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر