logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۵۶۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطرح شد:

شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 654 نفر رسید/ 15 خرداد آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی سلامت و هنر

شمار-مبتلایان-کرونا-ویروس-در-زنجان-به-654-نفر-رسید-15-خرداد-آخرین-مهلت-ارسال-آثار-به-جشنواره-ملی-سلامت-و-هنر-

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در زنجان گفت: شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 654 نفر رسید.

 

به گزارش موج رسا; اسماعیل رحمانی امشب در نشست خبری با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس در زنجان، اظهار کرد: یک هزار و 873 نفر تا به امروز به این بیماری در زنجان مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه 338 بیمار کرونای اکنو ن در سراسر استان در حال دریافت خدمات بستری از بیمارستان های استان هستند ابراز کرد: 464 نفر از بیماران کرونایی در زنجان از بیمارستان ها مرخص شده اند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مبتلا شدن 17 نفر از هم استانی ها به کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی استان زنجان به 654 نفر رسید.

مصطفی محمدی جانشین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به جشنواره ملی فرهنگی و هنری سلامت و هنر، افزود: در طول ماه های اخیر حوزه سلامت کانون توجه تمام دنیا شده و یکی از اهداف این جشنواره هم بستگی بین فرهنگ، هنر و سلامت است.

وی بیان کرد: این جشنواره برای استفاده از ظرفیت هنر و قالب های هنری برای ثبت  اتفاقات اخیر و انتقال پیام حوزه سلامت به گوش مردم است.

وی با بیان اینکه پزشکان در کشور تهدید های تحریم را تبدیل به فرصت کردند، ابراز کرد: اگر چه در موقعیت های سختی قرار داریم اما حرکت های جهادی و حمایت های مردمی قوت قلبی برای کادر درمانی است.

جانشین معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در ابتدای انتشار ویروس کرونا در کشور فضای رعب و وحشت در فضای مجازی حاکم بود، تصریح کرد: این رعب و وحشت باعث شد مردم زیان مالی ببیند و حوزه سلامت با چالش مواجه شود.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: از جمله اهداف جشنواره جریان سازی فرهنگی و هنری در جامعه است که به این وسیله بتوانیم از ظرفیت هنر برای ارتقا سلامت، سواد سلامت و رسانه، تبیین جایگاه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرجع سلامت در استان، ایجاد اعتماد و سرمایه اجتماعی و ایجاد جریان فرهنگی و هنری مثبت در جامعه و... است.

محمدی با بیان اینکه این جشنواره در دو محور سلامت و پیشگیری و بخش ویژه برگزار می شود، خاطر نشان کرد: در محور سلامت و پیشگیری مسائل تفریح سالم، سلامت روان، انسان سالم، سبک زندگی سالم، سلامت و فضای مجازی و سلامت معنوی، مشارکت و مردمی، و هنر و اصلاح مصرف دارو، هنردرمانی و.. مطرح است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره بیماری کرونا به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این بخش به زندگی بعد از کرونا، کرونا و رفتار فردی و اجتماعی، کرونا و فضای کسب و کار های جدید،  کرونا و خانواده، کرونا و فرصت های پیش رو، کرونا وحدت و همدلی، کرونا و فعالیت جهادی، کرونا و فضای مجازی، کرونا تفریحات سالم در منزل، کرونا و کار های فرهنگی، کرونا و اعتماد به نظام سلامت، کرونا و مدیریت بحران و... پرداخته می شود.

جانشین معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: تصویر سازی، پوستر، موشن گرافی، نقاشی کودکان و تمامی رده های سنی، ایده های خلاقانه و نوآورانه و فیلم کوتاه بخش های مختلف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه 15 خرداد آخرین مهلت ارسال آثار  است عنوان کرد: آثار تا آخر خرداد ماه بررسی و آثار برر اعلام می شود.

وی با اشاره به جوایز جشنواره، عنوان کرد: در بخش تصویر سازی، پوستر، موشن گرافی و نقاشی به سه اثر برتر لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 1.5 میلیون تومان پول به عنوان هدیه و در بخش ویژه کرونا به سه اثر برتر لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 2 میلیون تومان پول به عنوان هدیه، در بخش فیلم کوتاه به 10 اثر برتر لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 500 هزار تومان به عنوان هدیه، در بخش ایده های خلاقانه و نوآورانه به 5 ایده برتر لوح تقدیر، تندیس جشنواره و 1 میلیون تومان به عنوان هدیه اهدا می شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر