logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۵۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان:

تعطیلی‌ها و عدم فعالیت زیان‌های قابل توجهی به صنایع دستی وارد کرده است/ منابع مالی جزئی صنعتگران رو به اتمام است

تعطیلی‌ها-و-عدم-فعالیت-زیان‌های-قابل-توجهی-به-صنایع-دستی-وارد-کرده-است-منابع-مالی-جزئی-صنعتگران-رو-به-اتمام-است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان گفت: تعطیلی‌ها و عدم فعالیت زیان‌های قابل توجهی به بخش کثیری از فروشندگان جوازدار تحت پوشش اتحادیه‌ها وارد کرده است.

 محمد رضا جرجیسی امروز در گفت‎و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: بر حسب ادای وظیفه از جانب خود و تمام جامعه هنرمندان صنعتگر از افرادی که این روزهای سخت در جبهه‌های مبارزه با ویروس منحوس کرونا جان خود را به خطر انداخته تا از جان یکایک ما حفاظت کنند، تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه بیشتر صنوف صنایع دستی از جمله چاقو سازان، مسگران، ملیله کاران، چاروق دوزان، سفالگران و فرش بافان به عنوان سفیران هویت زنجان و کشور محسوب می‌شوند، افزود: بیشتر این صنایع دارای بازار فصلی بوده و در آخرین روزهای سال گذشته به دلیل انتشار بیماری کرونا، با نیمه تعطیلی صدمات شدیدی را متحمل شدند.

این فعال صنایع دستی خاطرنشان کرد:  تعطیلی بازار نوروز نیز صدمه شدید و محسوسی به این صنوف وارد کرده است و ضروری است اقدامات عاجلی برای حل مشکلات این قشر اندیشیده شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر وضعیت فروشگاه‌های صنایع دستی به دلیل نداشتن سرمایه چندان و سرمایه در گردش و بسته شدن مغازه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

جرجیسی با بیان اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی موجب قطع شدن زنجیره تامین بین صنعتگران و فروشندگان شده است، افزود: اوضاع صنعتگران انفرادی و کارگاهی نیز تعریفی ندارد چرا که زنجیره فروش آنها بیشتر از یک ماه است که کاملا قطع شده است.

وی گفت: این صنایع دارای منابع مالی جزئی برای امرار و معاش هستند که آن نیز رو به اتمام بوده و وضعیت نامطلوب می‌شود.

این فعال حوزه صنعت خاطرنشان کرد: تعطیلی‌ها و عدم فعالیت زیان‌های قابل توجهی به بخش کثیری از فروشندگان جوازدار تحت پوشش اتحادیه‌ها وارد کرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان وی با بیان اینکه اجاره بهای واحدهای استیجاری، چک‌های برگشتی، تاخیر در پرداخت اقساط و انواع تسهیلات مزید بر علت شده است، افزود: اگر چه پرداخت اقساط سه ماه عقب افتاده است اما با مقاومت سرسختانه بانک‌ها به بهانه‌های مختلفی از جمله نوع تسهیلات از جمله مضاربه‌ای، مراهبه، قرض‌الحسنه و کوتاه مدت گاهی این اقساط وصول می‌شود.

جرجیسی با بیان اینکه در حال حاضر به دلایل مختلفی صنایع دستی اوضاع خوبی ندارد، افزو: ما عاجزانه خواهش داریم تا تشریفات اداری در زمینه ارائه خدمات برای صنعتگران تولیدکننده و فروشندگان زحمتکش که تنها حامی تولید کنندگان این شهر هستند هر چه سریعتر با سهولت صورت گیرد. //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر