logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۵۶۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
گزارشی از «جنگ ماسک‌ها» در کشورهای اروپایی؛

دولت‌های اروپایی برای راهزنی از یکدیگر رقابت می‌کنند/ اتحادیه اروپا یا اتحادیه دزدان اقلام بهداشتی؟

دولت‌های-اروپایی-برای-راهزنی-از-یکدیگر-رقابت-می‌کنند-اتحادیه-اروپا-یا-اتحادیه-دزدان-اقلام-بهداشتی؟

کشورهای عضو اتحادیه اروپا که سالها برای منافع همدیگر هزینه کرده اند و از طرف دیگر برای شکست دادن و حفظ برتری خود بر جوامع شرقی متحد شده بودند امروز محموله های اهدایی کشورها را از یکدیگر به سرقت می برند.

به گزارش موج رسا; این روزها اخباری در رسانه های کشورهای اروپایی منتشر می شود که حاکی از تجاوز این کشورها به حقوق یکدیگر و سرقت محموله های ماسک از همدیگر است. این جدال بی سابقه اروپایی ها برای تأمین ماسک و اقلام بهداشتی با استفاده از راهزنی، ماهیت واقعی غربی ها در مقابله با بحران ها را نشان می‌دهد.

در پدیده ای عجیب طی روزهای اخیر چندین محموله تجاری متعلق به چند کشور اروپایی توسط برخی کشورهای اروپایی دیگر به سرقت رفته است؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا که سالها برای منافع همدیگر هزینه کرده اند و از طرف دیگر برای شکست دادن و حفظ برتری خود بر جوامع شرقی متحد شده بودند امروز محموله‌های اهدایی کشورهای شرق دنیا را از یکدیگر به سرقت می برند و با وجود آرای قطعی دادگاه ها حاضر به پس دادن این اقلام به یکدیگر نیستند.

 

محموله ماسک اسپانیا و ایتالیا سر از فرانسه در آورد

به عنوان مثال در روزهای گذشته محموله‌ای شامل 4 میلیون ماسک که از سوی یک شرکت سوئدی به نام مولنلیکه راهی ایتالیا و اسپانیا شده بود در میانه راه توسط فرانسوی ها به سرقت رفته و ضبط شد.

این اقدام فرانسوی ها خشم مقامات سوئد، ایتالیا و اسپانیا را برانگیخته است. این محموله که قرار بود از مسیر زمینی به ایتالیا و اسپانیا حمل شود، در لیون فرانسه متوقف شد.

دولت فرانسه نیز با پذیرفتن ای مساله اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی هر گونه محموله شامل اقلام بهداشتی که در مسیر کشورهای دیگر باشد را به نفع فرانسه ضبط می کند و اجازه نمی دهد حتی یک قلک ماسک یا سایر کالاهای بهداشتی از فرانسه خارج شود.

 

محموله ماسک ایتالیایی‌ها سر از چک در آورد

سرقت محموله ها و اقلام بهداشتی به اینجا ختم نشده و در موردی دیگر جمهوری چک محموله صادراتی ماسک چین به ایتالیا را به نفع خود مصادره کرد و طبق گفته رسانه‌های ایتالیایی، جمهوری چک ماسک‌های ارسال شده چین به ایتالیا را در مسیر انتقال مصادره کرده است.

این رفتار جمهوری چک با محموله اقلام بهداشتی در حالی بود که ایتالیا بیش از هر کشوری در قاره سبز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شمار قربانیان آن در یکماه اخیر حتی از شمار جان‌باختگان کرونا در چین نیز فراتر رفته است.

از طرف دیگر دولت چک حاضر به بازپس دادن این محموله نشده و ادعا کرده است که محموله حاوی 680 هزار ماسک توسط دزدان در چک به سرقت رفته و اطلاعی از سرنوشت آنها ندارند!!

بلافاصله بعد از این ادعا فیلمی منتشر شد که در فیلم دیده می‌شود که روی محموله‌ کامیون عباراتی به زبان چینی و ایتالیایی نوشته شده‌ است؛ عباراتی که نشان می‌داد محموله هدیه‌ای از سوی چین برای کمک به مردم ایتالیا است. اما چک همچنان بر موضوع دزدیده شدن ماسک ها پافشاری می‌کند!

 

غارت محموله پزشکی تونس توسط دزدان ایتالیایی

بعد از اعلام سرقت محموله های بهداشتی در مسیر کشورهای مختلف، وزیر تجارت تونس هم گفت که کشورهای اروپایی از ترس کرونا شروع به دزدی از یکدیگر کرده‌ و یک کشتی تونسی را نیز غارت کرده‌اند.

المسلینی در یک مصاحبه تلویزیونی خبر داد که ایتالیایی‌ها یک کشتی حامل مواد الکلی و ضدعفونی‌کننده را در دریای مدیترانه به مقصد تونس، به غارت برده‌اند.

وی اعلام کرد بعد از آنکه چک حاضر نشد محموله اقلام بهداشتی متعلق به ایتالیا را به این کشور پس دهد، ایتالیا هم دست به راهزنی و سرقت محموله های بهداشتی سایر کشورها زده است.

 

لهستان محموله ژل ضدعفونی کننده متعلق به نروژ را مصادره کرد

در ادامه سرقت ماسک‌ها در اروپا، پایگاه اطلاعاتی "the local" هم نوشت: کشور لهستان مانع از  صدور هزاران بطری ژل ضدعفونی‌کننده به نروژ شده است.

ظاهراً شرکت نروژی "Norenco" از طریق سرمایه‌گذاری مشترک محلی خود کارخانه وسایل بهداشتی در کشور لهستان تأسیس کرده است و اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور نروژ از طریق این کارخانه تأمین می‌شود.

اما با شیوع کرونا در دنیا، دولت لهستان مانع صدور اقلام بهداشتی به کشور نروژ شده است؛ اگرچه دولت این کشور خواستار آن است که این شرکت به‌عوض، این محصول را برای استفاده در بیمارستان‌های لهستان ارسال کند اما همچنان لهستانی ها محموله متعلق به نروژ را پس نداده‌اند.

 

راهزنی آلمان ها و سرقت محموله بهداشتی از ایتالیا

راهزنی به آلمان هم رسید و در شرایطی که ایتالیا با بحران سنگینی دست و پنجه نرم می کند و کشورهای آسیایی نظیر چین و روسیه برای کمک به ایتالیا محموله های اقلام بهداشتی زیادی را با هواپیماهای باربری به این کشور ارسال می کنند اما آلمان ها به عضو دیگر اتحادیه اروپا رحم نکردند.

آلمان یک محموله پزشکی که شامل بیش از 800 هزار ماسک ایمنی و سایر مواد بهداشتی صادر شده از آمریکا به ایتالیا را که حرکت بوده است، متوقف کرده اند و اینگونه مشخص شد که اتحادیه اروپا در عمل آورده ای برای کشورهای اروپایی نداشته و از هم فروپاشیده است.

 

آمریکایی‌ها هم حاضر به همراهی با اتحادیه اروپا نشدند

کشورهای اروپایی که در حال حاضر از کمبود تجهیزات لازم پزشکی رنج می برند با خطر جدی رو به رو شده اند زیرا زمینه وارد کردن تجهیزات پزشکی و بهداشتی را ندارند؛ این کشورها سال ها غلام حلقه به گوش ایالت متحده آمریکا بوده اند تا در شرایط بحرانی به آنها کمک کنند اما امروز آمریکا هم حاضر به کمک به اتحادیه اروپا نیست.

ایالات متحده خود دچار کمبود تجهیزات است و با شیوع کرونا حتی یک قلم کالای بهداشتی را به کشورهای اروپایی عرضه نکرده است و در یک اقدام غیر منتظره محموله متعلق به فرانسوی ها را نیز از پای هواپیمای چینی خریداری کرده و مانع رسیدن این محموله به کشور فرانسه شده است.

این در حالی است که کارخانجات تولید خودرو در آمریکا هم به ساخت ماسک روی آورده اند و روزانه هزاران ماسک در آمریکا تولید می شود اما آمریکا از بیم کرونا حاضر نشده است به یاری اروپایی ها برود.

 

انسانیت و اخلاق؛ گمشده این روزهای غرب

دزدی ماسک و اقلام بهداشتی خلاف اخلاق انسانی و پزشکی و همچنین قوانین و پروتکل های بین المللی است اما بار دیگر ماهیت غرب در مواجهه با قوانین روشن شد. در دعاوی گسترده که کشورهای اروپایی علیه همدیگر برپا کرده‌اند در نهایت محموله های به سرقت رفته میان دو کشور دو طرف دعوا به مقدار مساوی تقسیم می شود تا در شرایط فعلی خصومت میان دولت ها کاهش پیدا کند.

این روزها تمامی کشورهای اروپایی در ترس و دلهره به سر می‌برند و همه آن‌ها از ترس ویروس کرونا تجهیزان پزشکی را به سرقت می‌برند. کشورهایی که این گونه با زیر پا گذاشتن اخلاق و قوانین از یکدیگر دزدی می کنند تحت عنوان اتحادیه اروپا تا کنون برای خود ابهت و قدرت جهانی دست و پا کرده بودند اما سرقت های این روزها نشان داد که دیگر چیزی از اتحادیه اروپا باقی نمانده است.

مردم اروپا نیز که تا کنون با هجوم به فروشگاه‌ها باعث تخلیه همه فروشگاه ها از مواد غذایی و کالاهای اساسی شده بودند با تأسی از دولت های خود دستبه این اقدام زده اند این دزدی ها به اینحا ختم نشده و به جایی رسید که حتی کامیون حامل ماسک‌های تنفسی که به سفارش بیمارستان شاریته برلین، پایتخت آلمان تولید شده بود، در هنگام ورود به بیمارستان توسط سارقان به سرقت رفت!

تا زمانی که دولت های اروپایی به سرقت از یکدیگر می پردازند مردم نیز به حاطر کسب منافع بیشتر و نگرانی از جان خود دست به سرقت زده و دیرهنگام نیست زمانی که به خاطر حفظ جان و منافع خود باعث فروپاشی کشورها و دولت هایشان بشوند.

طبیعی است که ایران نیز برای دوری از آسیب های ناشی از این درگیری‌ها بهتر است فاصله سیاسی خود را با این کشورها به حداقل برساند

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر