logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۵۶۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

کمک به نیازمندان با حفظ آبرو مورد توجه جدی قرار گیرد/ لزوم حل مشکلات مشاغل آسیب دیده به خاطر شیوع کرونا

کمک-به-نیازمندان-با-حفظ-آبرو-مورد-توجه-جدی-قرار-گیرد-لزوم-حل-مشکلات-مشاغل-آسیب-دیده-به-خاطر-شیوع-کرونا

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر رسیدگی به نیازمندان گفت: کمک به نیازمندان با حفظ آبرو مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت الله علی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، اظهار کرد: خطیب نماز جمعه وظیفه دارد در دو خطبه نماز جمعه مردم را به تقوا دعوت کند و این جزو لوازم نماز جمعه است.

وی با اشاره به معنی آیه 102 سوره آل عمران ابراز کرد: در این آیه آمده است که ای مومنین و ایمان آورندگان، حق تقوا را به جای آورید و این یعنی هم متقی باشید و هم آنگونه که شایسته ی تقوا است، باشید و سعی کنید مسلمان از دنیا بروید.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه حق تقوا یعنی رعایت آخرین درجه تقوا، تصریح کرد: رعایت تقوا یعنی رعایت تمامی ابعاد تقوا، تقوای اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، فرهگی، اقتصادی  و نظامی.

وی با بیان اینکه ابو بصیر یکی از شاگردان امام صادق (ع) از امام صادق (ع) راجع به تقوا سوال کرد که حق تقوا چیست؟، عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند: حق تقوا ایمان است، که همواره اطاعت خداوند را داشته باشی و هیچ وقت گناه و نافرمانی خدا را نکنی و همیشه به یاد خدا باشی و هیچ گاه خدا را فراموش نکنی و همیشه شکر خدا را و نعمت های الهی را به جا آوری در برابر نعمات الهی ناسپاسی نکنی.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه از این روایت می توان این طور برداشت کرد که اگر ما بخواهیم حق تقوا را کاملا ادا کنیم باید تمام مراتب تقوا را به جای آوریم، خاطر نشان کرد: قدم اول ادای تمامی مراتب تقوا، فرمانبرداری از خدا و پیامبر است و دوری از منعیات الهی و نافرمانی نکردن خدا و پیامبر است.

وی با بیان اینکه کسی که اطاعت کامل از خداوند داشته باشد همه اعمالش برای رضای خدا می شود و در برابر خداوند، اگر نعمت بدهد یا ندهد خاضع است و برای خدا خالص خالص است، ابراز کرد: اگر این طور شد این انسان مسلمان از دنیا می رود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در این ایام خاص که واقعا ابتلائی بزرگ نه تنها کشور ما بلکه تمام دنیا را مبتلا کرده و بیش از 200 کشور درگیر شده است، تصریح کرد: حرف های زیادی در این رابطه وجود دارد و یکی از این ابتلائات این است که انسان متوجه قدرت پروردگار باشد.

وی با بیان اینکه این ویروس بیش از یک ملیون انسان را بیمار کرده است و تعداد بالایی هم فوتی داشته است، عنوان کرد: در این جا یک نکته است که باید توجه کنیم که بعضا می شنویم در جایی زلزله می شود و جمعی آسیب می بینند و در نقاط دیگر خبری نیست  اما این ویروس مختص یک منطقه نیست و تمام دنیا را فرا گرفته است و قوی و ضعیف نمی شناسد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بعضا مطرح می شد که شخصی بیمار بوده و به دلیل توان مالی بالا در بیمارستان خصوصی یا کشور خارجی هزینه کرده و درمان شده و یا کسی توان مالی نداشت و از دنیا رفت، افزود: اکنون در برابر این بیماری ثروتمند، فقیر، دارا، ندار، قدرتمند، مدیر، رئیس و کارگران یکسان است.

وی با بیان اینکه امروز قدرت و مالکیت دنیا با کیست؟ آیا بمب اتم است؟ اقتصاد قوی است؟ موشک های قاره پیما است؟، ابراز کرد: امروز هیچ کدام از این ها تعیین کننده نیست و مالک حقیقی خداوند تبارک و تعالی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه حالا که این ابتلا اتفاق افتاده است در قدم اول عقل می گوید که انسان به فکر سلامتی خودش و هم نوعان خودش باشد، گفت: رهبری و مراجع تقلیدمی فرمایند: برای حفظ سلامتی خود و دیگران به دستور العمل هایی که مدافعان سلامت مطرح می کنند عمل کنیم.

وی با اشاره به آسب دیدن برخی از مشاغل و کارگران روز مزد، عنوان کرد: هر کس به اندازه توان خود به شکرانه سلامتی به این نکته توجه کند  به یاری این ها برود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شخصی خدمت رسول اکرم (ص) رسید و گفت من خیلی دوست دارم مورد رحمت خدا قرار گیرم. چه کار کنم؟، خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام (ص) دو نکته را فرمودند و آن اینکه به خودت و به بندگان خدا رحم و محبت کن.

وی با بیان اینکه ما چطور می توانیم به خود رحم کنیم، ابراز کرد: در مرحله اول باید به فکر سلامتی خود باشیم و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما بنده خدا هستیم و بی هدف خلق نشده ایم، تصریح کرد: اگر آنچه که وظیفه بندگی مان است را انجام دهیم این یک نوع رحم به خود است.

وی بیان کرد: نمونه رحم به بندگان خدا در این روز ها این است که هر کس در بین فامیل خود نگاه کند ببیند کسانی که شغل خود را از دست داده و در این زمان آسیب دیده اند و درآمدی ندارند کمک و رحمت کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور گروه های جهادی، دانشجویان، طلاب، نیرو های مردمی برای ضد عفونی کردن معابر و محل های عمومی، افزود: این قدامات و اقداماتی مانند تولید ماسک و لباس کادر درمانی، توزیع بسته های بهداشتی در بین نیازمندان و... نمونه ای از رحم به بندگان خدا است.

وی با بیان اینکه اگر ما به خودمان و به بندگان خدا رحم کردیم، خداوند ما را مورد رحمت قرا می دهد ابراز کرد: کسانی که توان مالی دارند ببینند چگونه می توانند گوشه ای از نیاز های نیازمندان محله خود را با حفظ آبروی آن مومن و توجه به این روایت از حضرت رسول (ص) که فرمودند: به خود و بندگان خدا رحم کن تا مورد رحمت خداوند قرار بگیرید را رفع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در این روز ها برای رفع این بلا از کشورمان و تمامی جوامع بشری دعا کنیم و از خدا بخواهیم که ما را مورد رحمت قرار دهد، ابراز کرد: قطعا افرادی در جامعه هستند که دعای آنها مورد قبول خداوند واقع می شود و پدارن و مادرن شهدا، فرزندان شهدا و جانبازان از این دسته افراد اند.

وی با اشاره به سختی های درخانه ماندن، تصریح کرد: باید یادمان باشد که آزادگان عزیز ما در روز های اسارت چه کشیدند.

آیت الله خاتمی با اشاره به خاطرات سرلشکر حسین لشکری از اهالی زیاد آباد که جزو اولین اسرا بوده و 18 سال در اسارت بوده است افزود: این شهید 12 سال نه آفتاب دیده و نه یک گل و گیاه و وقتی به این افراد مقاوم فکر می کنیم در خانه ماندن برای ما سخت نمی شود.

وی با بیان اینکه این روز ها زمان مناسبی برای مطالعه، مخصوصا سرگذشت رزمندگان، وصایای شهدا و خاطرات رزمند گان تاکید کرد: این کار هم معرفت افزایی می کند و ایمان مان را بیشتر می کند و هم و وقت مان تلف نمی شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر