logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۵۶۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

مردم به وسیله هشتگ‌ها به جنگ با کرونا رفتند/ اختصاص هشتگ ویژه در توییتر برای پاسخ‌های سیاستمداران

مردم-به-وسیله-هشتگ‌ها-به-جنگ-با-کرونا-رفتند-اختصاص-هشتگ-ویژه-در-توییتر-برای-پاسخ‌های-سیاستمداران

در شرایطی که برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی عمر هشتگ ها را تمام شده می‌دانستند اما کاربران شبکه اجتماعی توییتر با استفاده از دو هشتگ توانستند مسئولان ایالات مختلف در آمریکا را پای کار آورده و با انعکاس مشکلات هر منطقه به مقابله سریعتر با کرونا کمک کنند.

به گزارش موج رسا; در شرایطی که برخی در ایران مدعی شدند که هشتگ ها و استفاده از آن در فضای مجازی به ویژه توئیتر دیگر کارایی نداشته و نباید رویدادها را بر اساس هشتگ پیش برد امروز شاهد هستیم که هشتگ‌های خاص به کمک مردم آمده تا بتوانند با مسئولان ارتباط بهتری بگیرند.

این ارتباطات در راستای حل مشکلات مردم برای مبارزه با کرونا در نظر گرفته شده است و مردم با استفاده از هشتگ های مربوط به هر ایالت در آمریکا سوالات خود و همچنین مشکلاتشان در خصوص کرونا و شیوع این بیماری را به اطلاع مسئولان می رسانند. مسئولان هر ایالت نیز با سرچ کردن هشتگ مربوط به ایالت خود نه تنها از مشکلات این مناطق با خبر می شوند بلکه به سرعت رسیدگی به آنها را در دستور کار خود قرار داده و حتی به سوالات مردم پاسخ می دهند.

کاربران شبکه‌های اجتمای با هشتگ‌ها به جنگ با کرونا رفتند

در همین راستا طی روزهای گذشته توییتر هم با همراهی مردم و حمایت از این هشتگ ها به جنگ با کرونا رفته است؛ به عبارت دیگر هشتگ جدید توییتر به سیاستمداران اجازه می‌دهد تا از طریق توییتر به سؤالات COVID-۱۹ پاسخ دهند. امروز فرمانداران بیش از ده منطقه ایالات متحده به طرح توییتر پیوستند.

این اقدام کاربران و در ادامه همراهی توییتر برای پوشش دهی سریع خبر‌های مربوط با کرونا صورت گرفته است. در همین راستا توییتر دو رویداد دیجیتالی را این هفته و در اوج بحران کورنا ویروس اعلام کرده است که در آن سیاستمداران بیش از دوجین دولت آمریکا شرکت خواهند کرد. این رویداد‌ها از یک سو توجه شهروندان و از یک سو توجه سیاستمداران را به خود جلب می‌کند و در نهایت ین دو گروه را به یکدیگر متصل می‌کند.

رویداد #AsktheGov در تاریخ ۲ آوریل اجرا می‌شود و رویداد #AsktheMayor در ۳ آوریل اجرا می‌شود. در این فرمانداران ایالت‌های رود آیلند، ویرجینیا، کالیفرنیا، مریلند، آرکانزاس، میشیگان، آلاباما، میسوری، نیومکزیکو، واشنگتن، نیوجرسی، اوهایو، نیوهمپشایر، ایلینویز در این طرح شرکت دارند.

تمرکز مقامات برای حل مشکلات ایالت‌ها با جستجوی یک هشتگ

بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت انتشار اخبار مربوط به کرونا در شبکه های اجتماعی بیشتر از راه‌حل های سنتی و حتی خبرگزاری های رسمی است و از آنجایی که رعایت فاصله اجتماعی در کشور ها اهمیت ویژه ای برای مقابله با کرونا دارد، شبکه های اجتماعی برای پر کردن این فاصله ها به خط شده اند که در این میان افراد مختلف با بهره گیری از هشتگ‌ها می توانند پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و البته با شبکه ای از سوالات و مشکلات دیگران آشنا شوند.

در سال های گذشته هرگاه جریان های هشتگی در فضای مجازی به ویژه توئیتر به راه افتاد، برخی از افراد اعلام می کردند که مانوردادن روی هشتگ ها دیگر منسوخ شده و سعی می کردند خواسته و مطالبه این هشتگ ها را بر مبنای چنین نظراتی نادیده بگیرند اما امروز شاهد بروز عملی یک نمونه از کاربرد هشتگ ها در فضای مجازی برای پای کار آوردن مسئولان هستیم.

در موضوع کرونا و رویداد دو هشتگ شاهد هستم کاربران به جای غرق شدن در انبوهی از اطلاعات با جستجوی هشتگ ها می توانند اطلاعات مربوط به محل زندگی خود در خصوص کرونا و همچنین پاسخدهی مسئولان به مشکلات محل زندگی خود را به راحتی در اختیار داشته باشند.

محمد لسانی یکی از کارشناسان فضای مجازی درگفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیش از این هم به این مساله اشاره کرده بود و یکی از خاصیت های هشتگ را دسته بندی اطلاعات می داند و می‌گوید: کاربر به جای غرق شدن در اطلاعات از آنها به نحو احسن استفاده می کند. ما نیازمند پارو و قایق هایی هستیم که غریق های فضای مجازی را نجات بدهد که هشتگ ها همان پارو ها هستند.

وی کارکرد دیگر هشتگ ها را برجسته سازی موضوع دانسته و عنوان کرد: «هشتگ‎ها با تمرکز روی یک مساله باعث می شوند که تمرکز روی سایر موضوعات از بین برود»؛ شاید این کارکرد هشتگ ها در موضوع کرونا بسیار قابل تامل باشد؛ در شرایطی که اطلاعات غلط می تواند باعث به هم ریختگی در جامعه و آرامش شهروندان باشد، اما استفاده از هشتگ ها باعث می شود تمرکز شهروندان بر موضوعات غیر مهم از بین برود و مسیر و هدف که همان مقابله با کروناست بیشتر از قبل برجسته شود.

سید علیرضا آل داوود، کارشناس فضای مجازی هم با اشاره به کار کرد هشتگ ها و نقش آن‌ها در انتقال پیام ها اظهار داشت: هشتگ ها از آنجایی که کلمات کلیدی دسته بندی شده ای هستند، جستجو های هدفمند و متناسبی را به دنبال خود دارند که انتقال یک پیام را آسان تر می کنند.

وی با تاکید بر نقش هشتگ ها در دنیای مجازی امروز تصریح کرد: دنیای وب سوم مبتنی بر هشتگ هاست و این هشتگ ها بسیار موثر شده اند و البته این هشتگ ها باید یک پیوست رسانه ای داشته باشند؛ قطعاْ کسانی که به هشتگ ها و کاربرد آنها آگاهی ندارند شاید به عدم اتصال هشتگ ها به حوزه های دیگر خبری معترض هستند.

با توجه به اینکه این روزها مسئولان باید با تکیه بر عدم حضور در اماکن اجتماعی مشکلات مردم را حل کنند می توان بر مبنای هشتگ ها مدیریت آنها را محک زد و با اختصاص هشتگ ها به موضوعات مختلف این مقامات را وادار به پاسخگویی به مشکلات مردم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر