logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۵۶۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 582 نفر رسید

شمار-مبتلایان-کرونا-ویروس-در-زنجان-به-582-نفر-رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ثبت موارد مثبت جدید کرونا ویروس در زنجان، گفت: شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 582 نفر رسید.

به گزارش موج رسا; علیرضا آرمانی کیان امشب در نشست خبری با اشاره به ثبت موارد مثبت جدید کرونا ویروس در زنجان، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس در زنجان به 582 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز یک هزار و 646 نفر به کرونا ویروس تا به امروز مبتلا شده اند ابراز کرد: 57  بیمار کرونایی در استان زنجان تا به امروز در زنجان فوت شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به 351 بیمار بستری در بیمارستان های استان زنجان عنوان کرد: 393 بیمار کرونایی امروز از بیمارستان های استان مرخص شدند.

وی با بیان اینکه مردم درخانه بمانند و به ویژه در روز طبیعت حتی از مراسم خانوادگی هم پرهیز کنند، افزود: اکنون شرایط طوری شده که نزدیک به 85 درصد مردم رعایت می کنند.

آرمانی کیان با بیان اینکه 18 درصد از بیمارانی که در بیمارستان ها استان زنجان به دلیل کرونا ویروس بستری می شوند علائمی شدیدتر از بقیه بیماران دارند، ابراز کرد: بخشی از این بیماران کرونایی نیازمند بستری در بخش ICU هستند که در بین این بیماران میزان مرگ و میر هم بالا تر از دیگران است.

وی با بیان اینکه بعد از 14 روز اگر فرد بیمار باشد علائم بیماری بروز می دهد، تصریح کرد: انتقال این بیماری ممکن است تا 21 روز ادامه داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اگر یک فرد عادی به 2 لیتر اکسیژن در دقیقه نیازدارد، عنوان کرد: بیماران کرونایی به 6 لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز دارند.

وی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص ممانعت توزیع پک های بهداشتی در بیمارستان های زنجان توسط رئیس بیمارستان، افزود: این فرد پک های بهداشتی را در بیمارستان می خواست توزیع کند که از نظر ما استاندارد های لازم را ندارد.

آرمانی کیان با اشاره به میزان انتقال بیمار در استان زنجان، ابراز کرد: میزان آلوده کردن افراد در زنجان یک به دو است یعنی یک نفر می تواند دو نفر را آلوده کند.

وی با اشاره به مسافرت هایی که برخی از مردم داشته اند، افزود: پیک اول بیماری در استان خوب مدیریت شد و امیدواریم پیک دوم را بدون خطر طی کنیم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر