logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۵۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان:

دولت برای حل مشکلات صنایع دستی برنامه ارائه کند/ فشارهای مالی تحمیل شده نیازمند توجه مسئولان است

دولت-برای-حل-مشکلات-صنایع-دستی-برنامه-ارائه-کند-فشارهای-مالی-تحمیل-شده-نیازمند-توجه-مسئولان-است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان گفت: در شرایط موجود جامعه ضروری است دولت تدبیری برای حل مشکلات صنایع دستی اندیشیده و برنامه خود را ارائه کند.

محمدرضا جرجیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی واحدهای تولیدی، وضعیت امرار و معاش صنعتگران به خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگران مجموعه صنایع دستی به صورت روز مرد کار می‌کنند، افزود: تعطیلی کارگاه‌های تولیدی مشکلات عدیده‌ای را در این زمینه به وجود آورده است.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود باید دولت حمایت ویژه‌ای از صنعتگران داشته و اجازه ندهند صنایع دستی به قهقرا روند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در چنین شرایطی باید تهمیدات لازم از سوی مسئولان اندیشیده شود، گفت: صنایع دستی به عنوان هنر ارزشمند کشور باید مورد توجه باشد.

جرجیسی ادامه داد: در حال حاضر چرخه صنایع دستی همچون چاقو سازی، مسگری و چارق دوزی ایستاده است که ضروری است دولتمردان ضمن توجه به حل مشکل بیماری در کشور، برای حفظ صنایع نیز تدابیری بیاندیشند.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو ماه است که فعالیت صنایع دستی متوقف شده است، ادامه داد: تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی نیز که صنایع دستی را خریداری می‌کردند، مشکلات را چندین برابر کرده است.

این فعال اقتصادی گفت: برخی از واحدهای تولیدی استان دارای پشتوانه بودند اما برخی از این واحدها بدون هیچ پشتوانه‌ای در معرض تعطیلی دایمی قرار گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: فشارهای مالی تحمیل شده به فعالان صنعت استان زنجان نیازمند توجه مسئولان است.

جرجیسی با اشاره به مشکلات صادرات و تحریم‌ها برای صنایع دستی، ابراز کرد: اعمال تحریم به صنایع فلزی مشکلات صنعتگران را چندین برابر کرده است و مواد اولیه‌ای که از کشور هند برای صنعت چاقو خریداری شد، هنوز به دست صنعتگران نرسیده است.

وی گفت: با وجود اعمال تحریم‌ها، کارگاه‌های صنایع دستی روی پای خود ایستاده‌اند اما ادامه روند تعطیلی‌ها هم بنگاه‌های اقتصادی و هم کارگاه‌ها را با مشکل جدی مواجه می‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر