logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۵۵۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استانداری زنجان مطرح شد؛

هم استانی‌هایی که در سفر هستند هرچه سریع‌تر به زنجان بازگردند

هم-استانی‌هایی-که-در-سفر-هستند-هرچه-سریع‌تر-به-زنجان-بازگردند

در جلسه شورای اطلاع‌رسانی با اشاره به تخمین‌هایی که درباره ابتلای مردم ایران زنده می‌شود به نقل از دکتر اکبر فتوحی مطرح شد که پیش بنی می‌شود 8 میلیون ایرانی به کرونا ویروس مبتلا خواهند شد.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی امروز  در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استانداری زنجان با اشاره به اعیاد شعبانیه و تبریک ولادت باسعادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، اظهار کرد: از تمامی کادر درمانی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان کمال تشکر را دارم و کادر درمانی امروز روزهای سختی را می‌گذرانند.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زنجان و تمامی مسئولان استانی، ابراز کرد: طی تلاش‌هایی که صورت گرفت ابتلای مردم زنجان به کرونا ویروس دو تا سه هفته به تعویق افتاد.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در ابتدای انتشار ویروس کرونا در زنجان باید افزایش تولید لوازم حفاظت فردی را در دستور کار قرار می‌دادیم، تصریح کرد: درحالی‌که در استان هیچ واحد تولیدکننده ماسک وجود نداشت طی 24 ساعت مجوز تولید ماسک در استان صادر شد.

وی با بیان اینکه اکنون در استان روزانه 110 هزار ماسک به‌جز ماسک‌هایی که نیروهای مردمی تولید می‌کنند، تولید می‌شود، عنوان کرد: تولید محلول‌ها ضدعفونی‌کننده به 10 هزار لیتر و تولید الکل در استان به 10 تن در روز رسیده است.

مرادی نافچی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش خوبی در بسیج عمومی مردم در پیشگیری از کرونا ویروس دارند، افزود: صداوسیمای استان زنجان همکاری خوبی را در این راستا با مسئولان داشته است.

وی با اشاره به ارزیابی از طرح محدودیت‌های تردد در استان‌ها، ابراز کرد: این طرح ازنظر وزیر کشور، وزیر بهداشت و فرمانده انتظامی کشور بسیار خوب ارزیابی‌شده است.

معاون سیاسی_ امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه هدف ای طرح کاهش و قطع زنجیره انتقال این بیماری است، تصریح کرد: مردم همکاری خوبی با پلیس در این روزها داشته‌اند و افرادی که همکاری لازم را نداشته باشند اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سای کشورها تلفات انسانی این بیماری بالا بوده است، عنوان کرد: تعداد بهبودیافتگان کرونا ویروس در ایران خوب بوده در جهان رتبه 2 تا 5 راداریم.

مرادی نافچی با بیان اینکه همکاری با طرح محدودیت تردد موجب پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس می‌شود، افزود: به‌تمامی هم استانی‌هایی که در مسافرت هستند توصیه می‌کنیم هرچه زودتر به استان بازگردند.

وی با اشاره  به تعطیل بودن پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری استان در روز 13 فروردین، ابراز کرد: این اقدامات برای جلوگیری از کرونا در نظر گرفته‌شده است.

معاون سیاسی_ امنیتی استاندار زنجان با اشاره به کاهش 34 درصدی مصرف بنزین در پی اجرای طرح محدودیت تردد، تصریح کرد: محدودیت‌های تردد ایجادشده به معنی ممانعت از حضور کارمندان  و کارکنان دستگاه‌ها در محل کارشان نیست.

وی با بیان اینکه برای واحدهای تولیدی که بعد از پشت سر گذاشتن کرونا ویروس نیازمند افزایش تولید هستند تسهیلات 12 درصدی اعطا می‌شود عنوان کرد: حجم تسهیلات نیز قابل‌توجه خواهد بود.

جانشین رئیس دانشگاه علم پزشکی در امور اجرایی و توسعه منابع نیز در این جلسه  با اشاره به تخمین‌هایی که درباره میزان ابتلا مردم ایران به کرونا ویروس می‌شود را به نقل از دکتر اکبر فتوحی استاد دانشگاه تهران چنین بیان کرد: در کشور ایران 8 میلیون به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند و یک‌میلیون 500 هزار نفر در پی این ابتلا در ICU بستری خواهند شد و در پی این بیماری 500 هزار نفر جان خواهند باخت.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر