logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۵۵۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس:

رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است/ واردات بی‌رویه به تولید داخلی آسیب می‌زند/ اقتصاد کشور به سوداگری و دلالی سود داده است

رشد-و-توسعه-اقتصادی-کشور-در-گرو-جهش-تولید-است-واردات-بی‌رویه-به-تولید-داخلی-آسیب-می‌زند-اقتصاد-کشور-به-سوداگری-و-دلالی-سود-داده-است

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه رونق تولید منجر به ثبات اقتصاد کشور می‌شود گفت : رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

سید مرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبر‌نگار موج رسا; با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد : رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است چرا که تولید به ویژه تولید صادرات محور، جزء پایه‌های استقلال کشور محسوب می‌شود.

وی تولید مؤثر را جزء نیازهای اساسی امروز کشور دانست و تصریح کرد : با این رویکرد می‌توان شعار سال جهش تولید را محقق کرد و پایه‌های اقتصاد مقاومتی را استحکام بخشید.

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار سال چند سال پیاپی با محوریت اقتصادی نامگذاری می‌شود و تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصادی، اهمیت موضوع را نشان می‌دهد افزود : با بررسی پیشینه اقتصادی کشورهای مختلف به این نتیجه می‌رسیم که تولید صادرات محور جهش اقتصادی و موفقیت این کشورها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری با درایت و نگاه ویژه‌ای که دارند رهنمود هایشان راهگشا بوده به درستی مسیر عبور از مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها را نشان دادند و راه رفع مشکلات را اقتصاد مقاومتی، با محوریت تولید اعلام فرمودند ادامه داد : در این راستا نیز سیاست‌های مختلفی از سوی رهبر انقلاب اعلام شده است.

خاتمی با تاکید بر اینکه امسال نیز مقام معظم رهبری جهش تولید را با عنوان شعار سال نامگذاری کردند و این نشان دهنده این است که ایشان به درستی مسیر خلاصی از مشکلاتی که دامن گیر کشور بوده را ترسیم فرمودند ابراز کرد : اقتصاد مقاومتی توان تبدیل اقتصاد کشور به یک اقتصاد توانمند، پویا و غیرقابل تحریم را دارد.

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته بنا بوده که شعارهای سال را تحقق ببخشیم ولی از ظرفیت ریل گذاری که توسط مقام معظم رهبری انجام شده استفاده مناسب نشده است عنوان کرد : در بُعد اجرای سیاست‌ها مشکلاتی وجود دارد و در سنوات گذشته بر عملیاتی شدن شعار سال کمتر توجه شده است.

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به عوامل رکود تولید در کشور گفت : موانع سر راه تولید معمولا  بیشتر شده که یکی از موانع عمده بحث واردات بی‌رویه است.

وی با بیان اینکه تنظیمات درستی در رابطه با واردات محصولاتی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را نداریم خاطر نشان کرد : این موضوع به تولید داخلی آسیب می‌زند و اگر از ظرفیت‌های بالفعلی که در حال حاضر در کشور وجود دارد به تولید داخلی بسیاری از اقلام استراتژیک بپردازیم و واردات مشابه این تولیدات نیز قطع شود، جهش تولید اتفاق می‌افتد.

خاتمی با اشاره به اینکه اگر بنای دولت تقویت رونق تولید باشد باید مطابق آن واردات کالاهای تولید داخلی را قطع کرده و یا واردات را بر اساس نیاز داخلی تنظیم کند، نیاز به تصویب قانون هم ندارد بیان کرد : کشور ما در بحث سهولت کسب و کار رتبه ۱۲۰ را دارد که این خود گویای سختی کار در بخش تولید است.

وی عنوان کرد : این نشان می دهد که پایه‌ها برای سهولت توسعه کسب و کار هنوز ایجاد نشده است و موانع زیادی برای ایجاد کسب و کار درست و تولیدی در کشور داریم.

نایب رئیس کمسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد کشورمان در عمل به سوداگری و دلالی، پاداش و سود داده است بیان کرد : در حالی که بخش زیادی از واحدهای تولیدی به دنبال سودی در حد سود تسهیلات جهت پرداخت اقساط تسهیلات خود بسنده کرده اند و این موضوع باعث آسیب دیدن تولید ما می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر توجه به این موضوعات را در اولویت قرار دهیم می‌توانیم شاهد جهش در تولید باشیم افزود : در حاضر در کشور ثروت زیادی داریم که عمدتا در مسیر سوداگری بکار گرفته شده و دلیل آن هم وجود موانع زیاد بر سر راه تولید است.

خاتمی در پایان خاطر نشان کرد : اگر بتوانیم مالیات را به درستی تنظیم کنیم، سرمایه‌ها از مسیر سوداگری به سمت تولید می‌آید و با این اقدام اقتصاد به ثبات می‌رسد و گرایش‌ به سرمایه‌گذاری‌ در حوزه تولید هم افزایش می‌یابد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر