logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]

سرجنگی بالستیک‌ها قدرتمندتر می‌شود

سرجنگی-بالستیک‌ها-قدرتمندتر-می‌شود

وزیر دفاع گفت: یکی از اقدامات وزارت دفاع افزایش اثرگذاری سرجنگی‌ها با افزایش قدرت انفجار است تا موشک‌ها موثرتر باشند.

به گزارش موج رسا; امیر سرتیپ حاتمی در تشریح برنامه‌ها و اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال ۹۹ با بیان اینکه در سال ۹۸ تلاش وزارت دفاع حفظ و تثبیت رویکرد قدرت سخت بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال ۹۸ یک سال خاص با فرازو نشیب‌های فراوانی و قابل توجه‌ای بود، چرا که دشمنان ناامن‌سازی جمهوری اسلامی را دنبال می‌کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه متأسفانه در سال ۹۷ شهادت ناجوانمردانه تعدادی از رزمندگان در کردستان، حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و استان اهواز اتفاق افتاد، گفت: با متکی به توان و قدرت عملیاتی موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای دقیق، وزارت دفاع پاسخ قاطعانه‌ای به دشمنان داد.

دشمنان نمی‌توانند قدرت بازدارندگی ایران را به چالش بکشاند

امیر سرتیپ حاتمی با ذکر اینکه دشمنان هیچ‌گاه نمی‌توانند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشاند، خاطرنشان کرد: با کار رودررویی دشمنان در سال ۹۸ که تجاوزهای هوایی به جنوب کشور داشتند، با چند بار اخطار در نهایت، سامانه پدافند هوایی ایران اهداف آنها را کشف، که با ارتقای قدرت بازدارندگی ما، وجهه و قدرت دشمن تضعیف شد.

وی بیان کرد: شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس و همراهانش دل هر ایرانی را به درد آورد، گرچه از لحاظ عملیاتی، هیچ ارزشی نداشت اما هدف دشمنان به چالش کشاندن قدرت جمهوری اسلامی ایران بود که با تدبیر فرمانده معظم کل قوا یک عملیات متکی دفاعی جمهوری ایران و خاص مطالبه عموم مردم، توسط موشک‌های تولید شده متخصصان صنعت دفاعی، پایگاه عین‌الاسد ویران و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان داده شد.

با حمله موشکی به عین الاسد قدرت بازدارندگی ایران تثبیت شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: تصمیم حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد با دو ویژگی و تصمیم راهبردی از جمله اینکه برای نخستین بار زدن پایگاه آمریکا در خاک عراق و برگرداندن قدرت بازدارندگی ایران بود که جنبه تاکتیکی و بسیار با اهمیت بود.
امیر سرتیپ حاتمی اظهار داشت: قدرت بازدارندگی ایران که دشمنان در سال ۹۷ و ۹۸ قصد به چالش کشاندن آن را داشتند در واقع بار دیگر تثبیت و حفظ شد و چهره دشمن برای مردم شفاف‌تر و با شکل‌گیری انسجامی در کشور و تنفر از آمریکا تشدید شد.

سال ۹۸ سال پرافتخار صنعت دفاعی بود

وی به دستاوردهای صنعت دفاعی و دستاوردهای وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: با روند رو به رشد تسهیلات‌، تجهیزات ۴۰ ساله بسیار پربرکت و پربار بود که در سال ۹۸ برای ایران در حوزه پدافندی دو کار بزرگ مانند رونمایی سامانه ۱۵ خرداد و تولید موشک‌های دقیق و تاکتیکی اتفاق افتاد و در حوزه کروزهای دریایی، زمینی و هوایی یک نقطه عطف در حوزه دفاعی ایران است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به طراحی، تولید و پرواز جت آموزشی کوثر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حوزه هوایی خط تولید کوثر را ادامه دادیم که انشاالله در سال ۹۹ چند محصول را از کوثر خواهیم داشت.

۱۵۲ کار تحقیقاتی دفاعی در سال ۹۸ اجرا شد

امیر سرتیپ حاتمی در حوزه رزم زمینی به اتفاقات مهم اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع ۱۵۲ کار تحقیقاتی تعریف شد که با وجود فشار حداکثری دشمن، اما همکاران ما در صنایع دفاعی دست به دست هم دادند و با همت تمام ۱۵۲ پروژه را محقق کردند.
وی از خدمات ارزنده به خانواده‌های نیروهای مسلح خبر داد و بیان کرد: دولت و وزارت دفاع از نیروهای مسلح خدماتی برای پشتیبانی از این نیروها انجام و با موضوعاتی همچون پیگیری حقوق، خدمات درمانی خوب و برنامه‌ریزی ۱۰۰ هزار مسکن ملی و برای رفع مشکلات بازنشستگان کارهای بسیار خوبی انجام شده است و در حوزه معیشت نیز با ۶۰۰ فروشگاه اتکا در سطح کشور با توجه به وضعیت کشور کمک‌های خوبی انجام شده است.

امسال ۲ تا ۳ محصول در حوزه دریایی خواهیم داشت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مهم‌ترین برنامه‌های وزارت دفاع در سال ۹۹ اشاره کرد و از به ثمر رسیدن ۲ تا ۳ محصول خوب در حوزه دریایی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ناوشکن دنا و یک ناو مین شکار ان‌شاالله به نیروی دریایی ارتش تحویل داده خواهد شد و در حوزه قایق‌های پرنده و قایق‌های تندرو نیز اتفاقات خوبی در پیش خواهد بود.

سرجنگی بالستیک‌ها قدرتمندتر می‌شود

وی با بیان اینکه در حوزه موشکی به خصوص موشک‌های زمین به زمین که به یک دقت کامل رسیدیم، کارهای ارتقا کیفیت ویژه‌ای را انجام خواهیم داد، گفت: از جمله این کارها افزایش اثرگذاری سرجنگی‌ها با افزایش قدرت انفجار است تا موشک‌ها مؤثرتر باشند؛ همچنین در سرعت، مانورپذیری و چابکی برنامه‌های تحقیقاتی بسیار خوبی وجود دارد.

کروزهای ایرانی متحرک می‌شود

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در حوزه کروز نیز انشالله کروز هواپایه را خواهیم داشت، گفت: در تحرک پذیری موشک‌های کروز یعنی شلیک در حال حرکت یک کار خیلی خوب دنبال می‌شود که بسیار مهم است و در سال ۹۹ شاهد آن خواهیم بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه رزم زمینی نیز گفت: یک بسته خوب در تسلیح بالگردها به خصوص برد ضد زره بیشتر خواهیم کرد و توان عملیات شب ارتقا خواهیم داد که اتفاق بسیار مهمی است.

امیر سرتیپ حاتمی به اقدامات مدیریت نیروهای مسلح در حوادث بلاهای طبیعی کشور اشاره و بیان کرد: نیروهای مسلح با تمام وجود فدایی ملت هستند، چراکه با ۳ وزیر دفاع و تعداد بسیاری از فرمانده و رزمندگان شهید، که جانشان را برای امنیت مردم فدا کرده‌اند و با روحیه حفاظت از مردم وارد عمل می‌شوند ازجمله در ابتدای سیل سال ۹۸، سیل سیستان بلوچستان، خوزستان با تمام وجود ورود پیدا کرده‌اند.

همه ظرفیت وزارت دفاع در اختیار وزارت بهداشت و مردم قرار گرفت

وی به اقدامات وزارت دفاع در مقابله با ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: این موضوع مشکوک با احتمالات مختلف، همه ظرفیت وزارت دفاع در اختیار وزارت بهداشت و مردم قرار گرفته شد که با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی هر گونه ظرفیت درمانی، ظرفیت انسانی و امکانات قرنطینه که با بیش از ۱۵ هزارتخت درمانی توسط نیروهای مسلح در اختیار مردم انجام شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر