logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۵۵۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول قرارگاه جهادگران آسمانی خبر داد؛

فعالیت 8 تیم طلاب علوم دینی در ضد عفونی معابر/ توزیع 1000 محلول ضدعفونی کننده در بین نیازمندان

فعالیت-8-تیم-طلاب-علوم-دینی-در-ضد-عفونی-معابر-توزیع-1000-محلول-ضدعفونی-کننده-در-بین-نیازمندان

مسئول قرارگاه جهادگران آسمانی با اشاره به فعالیت های طلاب علوم دینی در راستای مبارزه با کرونا ویروس، گفت: 8 تیم از طلاب علوم دینی در راستای ضد عفونی معابر فعالیت دارند.

حجت الاسلام ولی الله رضاخانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به اقدامات طلاب حوزه های علمیه استان زنجان، اظهار کرد: فعالیت های جهادی طلاب استان زنجان از 8 اسفند با فراخوان قرارگاه جهادگران آسمانی شروع شد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه امام صادق به عنوان(ع) قرارگاه مرکزی جهادگران آسمانی انتخاب شد، ابراز کرد: کار های جهادی طلاب استان زنجان با ضد عفونی معابر و محل های عمومی شروع شد.

مسئول قرارگاه جهادگران آسمانی با اشاره به فعالیت 8 تیم طلاب علوم دینی در راستای ضد عفونی معابر و محل های عمومی زنجان، تصریح کرد: این گروه ها بیش از 6 نفر عضو دارند و دو تیم ضدعفونی کننده معابر را اساتید حوزه علمیه تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت این قرارگاه ضد عفونی از محله های محروم شروع شد، عنوان کرد: اکنون محل هایی که باید ضد عفونی شود توسط شهرداری به گروه های جهادی اعلام می شود و محل های اعلام شده توسط شهرداری مورد ضد عفونی تیم های جهادی طلاب قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادگران آسمانی در هفت فاز در حال مبارزه با کرونا ویروس است، ابراز کرد: پیک سلامت یکی از فاز های عملیاتی این قرار گاه است که ضد عفونی منازل را برای خانواده بیماران و سالمندان انجام می دهد.

مسئول قرارگاه جهادگران آسمانی با بیان اینکه برخی از طلاب علوم دینی حوزه های علمیه استان زنجان در امور کفن و دفن و غسل اموات کرونایی فعالیت دارند، تصریح کرد: برخی از طلاب برای بیماران تنفسی و سالمندان که امکان خرید لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه ها به دلیل انتشار ویروس کرونا و حساسیت های پزشکی را انجام می دهند.

وی با اشاره به پویش های فرهنگی قرارگاه جهادگران آسمانی، عنوان کرد: در این پویش طلاب با برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی، بازی برای کودکان و... فعالیت می کند و با برگزاری قرعه کشی به برگزیدگان جایزه می دهد.

رضا خانی با اشاره به تیم تزریقات این قرارگاه، افزود: تعدادی از دانشجویان پیراپزشکی کار های تزریقات بیماران خاص را برای اینکه به بیمارستان ها مراجعه نکنند و بیماران در خانه بمانند به صورت رایگان انجام می دهند.

وی با اشاره به راه اندازی پویش صدای سلامت، ابراز کرد: پویشی با نام صدای سلامت راه اندازی شده است که در این پویش روحانیون متخصص در فقه، مشاوره و... به سوالات مردم پاسخ می دهند.

مسئول قرارگاه جهادگران آسمانی با اشاره به راه اندازی جهاد دوزندگی توسط طلاب خواهر، تصریح کرد: طلاب خواهر اکنون در حال تولید ماسک هستند و در آینده لباس های مورد نیاز کادر درمانی را آماده خواهند کرد.

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی توسط طلاب در بین نیازمندان عنوان کرد: تا به امروز 100 بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

رضاخانی با اشاره به پویش معتمد محله توسط طلاب علوم دینی، افزود: در این پویش با صاحبخانه مستاجران صحبت می شود تا به مستاجران جهت پرداخت کرایه منازل مهلت داده شود.

وی با اشاره به پخش محلول های ضد عفونی کننده توسط این قرارگاه، ابراز کرد: تا به امروز 400 محلو ضد عفونی کننده در بین نیازمندان توزیع شده است و در آینده 600 محلول ضد عفونی کنند نیز توزیع می شود.

 //ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر