logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۵۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبر داد

راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی از سوی سپاه زنجان/ انجام عملیات دفاع بیولوژیک به صورت مدیریت شده در زنجان

راه‌اندازی-نقاهتگاه-بیماران-کرونایی-از-سوی-سپاه-زنجان-انجام-عملیات-دفاع-بیولوژیک-به-صورت-مدیریت-شده-در-زنجان

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: نقاهتگاهی با ظرفیت 100 تخت ازسوی سپاه استان زنجان برای بیماران بهبود یافته راه‌اندازی شده است.

 سرهنگ ابوالفضل طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نقاهتگاهی با ظرفیت 100 تخت توسط سپاه استان زنجان برای نگهداری بیماران پس از بهبودی آماده سازی شده است.

وی افزود: در این نقاهتگاه توسط بسیج جامعه پزشکی، پزشک، پرستار و بهیار به بیماران خدمات رسانی می‌کنند و هنوز از این نقاهتگاه استفاده نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه عملیات دفاع بیولوژیک از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا در استان زنجان آغاز شد، افزود: اگر چه نیروی زمینی سپاه در این زمینه فعالیت بیشتری دارد.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات دفاع بیولوژیک به صورت مدیریت شده و در قالب مقابله با جنگ نوین انجام می‌شود.

طهماسبی با اشاره به حضور خودروهای درخش سپاه استان زنجان برای ضد عفونی کردن معابر، ادامه داد: ضد عفونی معابر با همکاری شهرداری و گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

وی از فعالیت بیش از 128 گروه جهادی برای ضد عفونی کردن معابر خبر داد و گفت: در برنامه غربالگری مردم نیز مدافعان سلامت در قالب 144 گروه جهادی فعالیت می‌کنند. این مسئول با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی ضد عفونی منازل بیماران پس از درمان و در دوران نقاهت است.

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان برضرورت شرکت همه مردم در پویش غربالگری تاکید کرد و گفت: مردم اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت کنند.

طهماسبی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز مراکز ورزشی برای اختصاص به نقاهتگاه بیماران پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در خرم‌دره یک ورزشگاه به این امر اختصاص داده شده است.

وی گفت: در برخی شهرستان‌ها نیز سپاه در زمینه تامین پتو و تجهیزات نقاهتگاه‌ها فعالیت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج نیز در زمینه ثبت اطلاعات مردم در سامانه سلامت اقدام به اطلاع رسانی از طریق پیامک می‌کنند، افزود: از مردم می‌خواهیم تا 15 فروردین در خانه مانده و برای قطع زنجیره این بیماری کمک کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر