logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۵۵۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان:

هیچ بیماری در زنجان با کمبود خون مواجه نشده است/ شیوع کرونا موجب غفلت از سایر بیماران نشود

هیچ-بیماری-در-زنجان-با-کمبود-خون-مواجه-نشده-است-شیوع-کرونا-موجب-غفلت-از-سایر-بیماران-نشود

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: تا به امروز در استان زنجان هیچ بیماری با کمبود خون مواجه نشده است.

سیامک اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دائمی و همیشگی بوده و منحصر به زمان خاصی نیست.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کووید 19 تعداد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کمتر شده است، افزود: برای این منظور از مردم درخواست داریم تنها برای کارهای ضروری از جمله اهدای خون از منازل خود خارج شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کووید 19 نباید موجب غفلت از بیماران سرطانی، تصادفی، تالاسمی و دیگر بیمارانی که حیاتشان وابسته به تامین فرآورده‌های خونی سالم است، شود.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: درخواست داریم از جوانانی که شرایط اهدای خون دارند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

اسدی با بیان اینکه اقدامات حفاظتی و بهداشتی در مراکز خون دهی در حداکثر ممکن بوده و از لوازم یکبار مصرف استفاده می‌شود، افزود: این مراکز در چندین نوبت در روز ضد عفونی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پرسنل این مجموعه کمترین تماس را با مراجعه کنندگان داشته و دستورالعمل‌های فنی ابلاغ شده را رعایت می‌کنند.

این مسئول از تشدید ضد عفونی مراکز انتقال خون خبر داد و گفت: انتقال کووید 19 از طریق خون منتفی است و مردم به راحتی می توانند در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: فقط از افرادی که دارای علائم آنفولانزا و سرماخوردگی هستند درخواست می‌کنیم یک ماه اهدای خون را به تعویق اندازند.

 اسدی بیان داشت: افرادی که یکی از افراد اعضای خانواده آنها به این بیماری مبتلا شده است می‌توانند خون دهی را یک ماه به تعویق انداخته و اگر خودشان به این بیماری مبتلا شده یک ماه پس از بهبود کامل، خون اهدا کنند.

وی با بیان اینکه تب مراجعه کنندگان در هنگام ورود چک  و افراد مشکوک وارد چرخه اهدا نمی‌شوند، افزود: افراد 18 تا 60 سال می‌توانند خون اهدا کنند.

این مسئول با تقدیر از شهروندان سخاوتمند زنجانی که در روزهای اخیر خون اهدا کردند، گفت: تا به امروز در استان زنجان هیچ بیماری با کمبود خون مواجه نشده است و شرایط بحرانی نداریم اما پیش‌بینی بحران را می‌کنیم و باید آماده باشیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر