logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۵۵۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
پشتیبانی سپاه از جبهه ملی مقابله با کرونا ادامه دارد؛

احداث بیمارستان‌های صحرایی با بیش از ۷۵۰۰ تخت بستری و نقاهتگاهی

احداث-بیمارستان‌های-صحرایی-با-بیش-از-۷۵۰۰-تخت-بستری-و-نقاهتگاهی

از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون، نیروی زمینی سپاه پاسداران با احداث و تجهیز بیمارستان های صحرایی در نقاط مختلف کشور در امدادرسانی و درمان بیماران مبتلا به کرونا به یاری دستگاه‌های دیگر شتافته‌ است.

به گزارش موج رسا; با شیوع بیماری کرونا در ایران، سپاه پاسداران نیز با همه تجهیزات و در بالاترین سطح امدادرسانی برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا، علاوه بر حضور در عرصه‌های تولید و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد بهداشتی و کمک به ضدعفونی معابر و اماکن در شهرهای مختلف کشور، اقدام به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بیشترین تجهیزات و امکانات مدرن کرده است. تاکنون چندین بیمارستان صحرایی در ۱۹ استان کشور با بیش از ۷۵۰۰ تخت بستری و نقاهتگاهی به بهره‌برداری رسیده و تعدادی دیگر نیز در دست احداث است. 

علاوه بر این، بهیاران و پرستاران سپاه نیز به منظور مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان‌های مختلف سراسر کشور امدادرسانی می‌کنند.

در تهران، دانشگاه بقیه‌الله همزمان با بحران کرونا مشغول ارائه خدمات می باشد. تمام مراحل تبدیل وضعیت، جابجایی وسایل، تجهیز و آماده‌سازی و تحویل پارکینگ‌های طبقاتی این بیمارستان برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی ظرف ۴۲ ساعت انجام شد. این نقاهتگاه با ظرفیت ۳۰۰ تخت مشغول ارائه خدمات است.

در قم نیز بیمارستان سیار سپاه با ظرفیت ۸۰۰ تخت بستری و نقاهتگاهی در مجتمع یاوران مهدی (عج) راه‌اندازی شده است.

همچنین، در گیلان بیمارستان سیار نیروی دریایی سپاه با ظرفیت ۱۲۰ تخت در محوطه بیمارستان رازی رشت به بهره‌برداری رسیده است.

علاوه بر این، در گلستان بیمارستانی با ظرفیت ۳۵۰ تخت‌خواب، در کاشان٬ بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) به استعداد ۱۵۰ تخت‌خواب، در خراسان رضوی و شهر مشهد بیمارستانی با ظرفیت ۲۰۰ تخت‌خواب و نقاهتگاه ۴۰۰ تخت‌خوابی، در مازندران (شهرهای بابل و و قائمشهر) نقاهتگاه به ظرفیت۳۹۰ تخت ایجاد شده است.

سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام همزمان با ستاد پیشگیری از کرونا به ریاست استاندار اقدام به ایجاد قرارگاه شفا کرده است و همسو با دستورات ستاد استانی مصوبه های مشابه نظامی را به ریاست فرمانده سپاه استان اجرا می کند.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا در ایلام تاکنون ۲ پزشک متخصص و چهار پرستار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته اند و همچنین بخشی از نیروهای درمانی، حراست و مدیریت نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی سالن ورزشی شهدای قلاویزان هم توسط سپاه تامین شده است.
 
در استان خراسان شمالی سپاه تعداد ۱۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۲۰ دست  پتو و تشک بیمارستانی به بیمارستان امام حسن بجنورد که محل استقرار بیماران کرونایی است تحویل داده است.
از طرفی در محل نمایشگاه بین المللی بجنورد محوطه ای به ظرفیت ۱۰۰ تخت به عنوان نقاهتگاه (در صورت افزایش تعداد بیماران)  در نظر گرفته شده است . 
 

در آذربایجان غربی نیز بیمارستانی با ۲۰۰ تخت بستری افتتاح شده و بیمارستان دیگری به استعداد ۱۲۰ تخت در حالت آماده باش قرار گرفته است.

در استان آذربایجان شرقی بیمارستان شهید محلاتی سپاه ۵۰ درصد ظرفیت خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است.
 
همچنین ۱۵۰ تخت نقاهتگاهی هم  در تبریز آماده شده تا بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان، مدتی در این نقاهتگاه دوره نقاهت را پشت سر بگذارند.
از سوی دیگر، ۵۰ درصد از ظرفیت بیمارستان شهید محلاتی سپاه هم در آمل برای کمک به بحران کرونای مازندران اعزام شدند و ظرفیت درمانگاه‌های سپاه در ۸ شهرستان استان نیز در اختیار تشخیص و درمان کرونا قرار گرفته است.

یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۱۵۰ تخت  و در شهر تبریز توسط نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا مستقر شده است.

همچنین در استان خوزستان بیمارستانی با ۱۰۰ تخت بستری٬ استان کرمان نقاهتگاهی به استعداد ۸۳ تخت٬  در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان بیمارستان و نقاهتگاه نیروی زمینی سپاه به استعداد ۱۰۰ تخت راه اندازی شده است. 

در استان کرمانشاه نیز یک بیمارستان صحرایی به استعداد ۱۰۰ تخت توسط بیمارستان امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه راه‌اندازی شده است.

نخستین نقاهتگاه شهدای جامعه پزشکی استان یزد نیز به همت سپاه الغدیر و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با ظرفیت ۶۰ تخت آغاز بکار کرد. بیماران دوران نقاهت را بعد از بیمارستان در این مکان طی می‌کنند.

در استان چهارمحال و بختیاری ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره)این استان که پیش از این خوابگاه دانش‌آموزی بوده به همت سپاه و با ظرفیت ۵۰ تخت جهت  نقاهتگاه آماده سازی شده است.

در استان اردبیل هم دو نقاهتگاه توسط سپاه احداث شده است. نقاهتگاه شهید پیرزاده با ۱۵۰ تخت و همچنین نقاهتگاه دیگری با ظرفیت ۱۵۰ تخت در مجتمع  آموزشی٬ فرهنگی و ورزشی حضرت ابوالفضل علیه السلام.

 در استان قزوین نیز نیروی زمینی سپاه بیمارستان ۴۵ تخت‌خوابی صحرایی این استان را تجهیز کرد.

شایان ذکر است در شهرها و استانهای دیگر کشور نیز در مجموع نزدیک به ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر