logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۵۵۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

شمار مبتلایان کرونا ویروس در زنجان به 432 نفر رسید/ 40 درصد مردم توصیه های بهداشتی را جدی نمی گیرند

شمار-مبتلایان-کرونا-ویروس-در-زنجان-به-432-نفر-رسید-40-درصد-مردم-توصیه-های-بهداشتی-را-جدی-نمی-گیرند

معاون  درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی در زنجان، گفت: شمار مبتلایان به کرونا ویروس به 432 نفر رسید.

به گزارش موج رسا; علیرضا آرمانی کیان در نشست خبری با اشاره به رفتار های مردم زنجان در برابر کرونا ویروس و در خانه ماندن مردم زنجان، اظهار کرد: 60 درصد از مردم به توصیه ها عمل می کنند ولی 40 درصد از مردم توصیه ها را جدی نمی گیرند و اصلا به توصیه ها باور ندارند.

وی با بیان اینکه اگر امروز آمار مبتلایان به کرونا ویروس 65 نفر افزایش پیدا کرده؛ نشان دهنده این است که طی روز های اخیر مردم به توصیه های بهداشتی عمل نکرده اند و این امر موجب آسیب دیدگی مردم می شود، ابراز کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند پاسخ گویی به درمان و ارائه خدمات درمانی در استان و کشور دچار مشکل خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تمامی دستگاه ها در تلاش هستند که این بیماری را کنترل کنند، تصریح کرد: یک عده انگار نمی خواهند به توصیه ها گوش کنند و کسی که خود را به خواب می زند را نمی توان بیدار کرد.

وی با بیان اینکه افرادی که به توصیه ها عمل نمی کنند از عواقب کار خود مطلع نیستند و نمی دانند که چه آسیبی به جامعه می زنند در حالی که این آسیب یک آسیب نگران کننده است، عنوان کرد: آن 40 درصد همه ما را به سمت پرتگاه می کشانند.

آرمانی کیان با بیان اینکه تا به امروز همه بیماران کرونایی خدمات درمانی و بهداشتی را دریافت کرده اند و امیدواریم در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد، افزود: مردم از حضور در تجمعات به ویژه در روز طبیعت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه 1248 نفر به صورت تجمیعی در استان از زمان ورود این ویروس به استان تاکنون مشکوک به کرونا بوده اند، ابراز کرد: اکنون 351 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه خانواده بیماران کرونایی رصد می شوند تا این افراد بیماری را به افراد دیگر منتقل نکنند، تصریح کرد: برخی از بیمارن کرونایی در برابر درمان مقاومت می کنند و ما سعی می کنیم از راه های مختلف این افراد را تحت پوشش درمانی قرار هیم.

وی با بیان اینکه قبلا گفته می شد که این بیماری به صورت قطرات مایع از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، عنوان کرد: اکنون پزشکان به این نتیجه رسیده اند که این بیماری از طریق هوا نیز منتقل می شود و در هوا نیز چند ساعتی زنده می ماند.

آرمانی کیان با اشاره به اینکه دو درصد از بیماران کرونایی فوت می شود، افزود: 32 نفر در زنجان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا ویروس فوت شده اند.

وی با بیان اینکه فقط 20 درصد از افرادی که سن بالا دارند به بیماری کرونا مبتلا می شوند، ابراز کرد: در بین افرادی که سن بالا داشته و به کرونا مبتلا شده اند 48 درصد منجر به مرگ می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه به دلیل بالا بودن سیستم ایمنی کودکان علائم بیماری در بین کودکان کم است، تصریح کرد: بیماری زایی کودکان مبتلا به کرونا ویروس بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه 91 درصد از بیماران کرونایی تب دارند، عنوان کرد: بیماران کرونایی فقط چند روزی تب ندارند و در باقی روز ها تب دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به راه اندازی دومین آزمایشگاه تست کرونا ویروس در زنجان، ابراز کرد: ما جزو 5 کشور اول دنیا هستیم که به پلاسما تراپی  ورود کرده ایم.

وی با بیان اینکه شمار بیماران کرونایی در زنجان به 432 نفر رسیده است، تصریح کرد: 271 نفر از 432 بیمار کرونایی در زنجان مرخص شدند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر