logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۵۴۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

مادران باردار نگران نباشند/ ارائه خدمات ویژه به مادران باردار در بیمارستان آیت الله موسوی

مادران-باردار-نگران-نباشند-ارائه-خدمات-ویژه-به-مادران-باردار-در-بیمارستان-آیت-الله-موسوی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به انتشار ویروس کرونا در استان زنجان، گفت: با توجه به انتشار ویروس کرونا مادران باردار خدمات ویژه ای را در بیمارستان آیت الله موسوی دریافت می کنند.

علیرضا آرمان کیا در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نگرانی هایی در خصوص ابتلای مادران باردار به ویروس کرونا، اظهار کرد: احتمال ابتلای مادرن باردار به کرونا ویروس مانند سایر افراد وجود دارد و بارداری امتیازی در ابتلا یا عدم ابتلا به کرونا ویروس محسوب نمی شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامتی مادران باردار برای مجموعه درمانی استان بسیارمهم است و مادران باردار شرایط ویژه دارند، ابراز کرد: در این روز ها بیمارستان آیت الله موسوی که یک مرکز فوق تخصصی است به مادران باردار خدمات بسیار ویژه ای را ارئه می دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم علوم پزشکی زنجان بیان کرد: مادران باردار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان آیت الله موسوی خدمات ویژه ای دریافت می کنند تا برای مادران و نوزادان مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ و میر مادران باردار است، تصریح کرد: اگر در کشوری میزان مرگ و میر مادران باردار بالا باشد آن کشور جزو کشور های دچار چالش جدی بهداشتی محسوب می شود.

آرمان کیا با بیان اینکه آمار هایی که وزارت بهداشت در خصوص مادران باردار اخذ می کند بسیار دقیق و با جزئیات بالا است، عنوان کرد: مجموعه درمانی استان وظایف خود را با ارائه خدمات ویژه تر نسبت به بیماران عادی به مادران باردار انجام می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین توصیه های ما به مادران باردار این است که ایزوله باشند و در خانه بمانند، افزود: در صورت امکان مادران باردار شاغل سر کار نروند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اگر مادران باردار کار بیمارستانی دارند حتما مسئولان بیمارستان را در جریان بارداری خود قرار دهند تا خدمات به این مادران در بخش های دور از بخش های کرونایی داده شود، ابراز کرد: توصیه اکید می شود مادران باردار کمی بیشتر به اقدمات حفاظتی و استفاده از ماسک، دستکش و عدم حضور در اجتماعات توجه کنند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر