logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۵۳۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

تولید بیش از 200 بسته آموزشی و مشاوره ای مجازی در آموزش و پروش استان زنجان

تولید-بیش-از-200-بسته-آموزشی-و-مشاوره-ای-مجازی-در-آموزش-و-پروش-استان-زنجان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اقدامات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بیش از 200 بسته آموزشی و مشاوره ای مجازی در آموزش و پروش استان زنجان تولید شده است.

داود بهرامی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با توجه به تعطیلی مدارس و شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: استراتژی ما در استان سعی و تلاش در جهت پویایی مدارس در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم که آموزش و پرورش نباید دقیقه ای تعطیل باشد، ابراز کرد: در این راستا تمامی مسئولیت های و وظایف عوامل اجرایی و آموزشی را در جای خود می دانیم و معتقد هستیم فقط شکل مسئولیت ها تغییر کرده و فرایند یادگیری از شکل حضوری به غیر حضوری تغییر پیدا کرده است.

معاون آموزش متوسطه ادره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به عرصه های فعالیت اداره کل آموزش و پرورش استان برای تداوم امر آموزش در مدارس تصریح کرد: اتاق ضبط تولید محتواهای آموزشی و کلاس های مجازی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تجهیز و راه اندازی شد.

وی با اشاره به راه اندازی سایت آموزش های مجازی در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به تفکیک محتوای آموزشی دوره ابتدایی و دروس دوره متوسطه اول و متوسطه دوم و کار و دانش و فنی حرفه ای عنوان کرد: تمامی دروس با توجه به بودجه بندی ایام اسفند ماه با همکاری گروه های آموزشی و همکاران باتجربه استان تولید می شود و روزانه در پورتال اداره کل آموزش و پرورش استان بار گذاری می شود.

بهرامی با بیان اینکه نیاز سنجی از طریق گروه های آموزشی درسی استان در خصوص دروسی که بیشترین نیاز و دروس قابل توجه برای تولید محتوای آموزشی و ارائه خدمات آموزشی غیر حضوری از طریق گروه های آموزشی انجام شده است افزود: گروه های آموزشی مجازی در کانالهای اطلاع رسانی داخلی و شبکه اجتماعی دانش آموزان با عنوان شبکه شاد تشکیل شده است.

وی با اشاره به شبکه شاد ابراز کرد: این شبکه یک بستر مناسب و قانونی و ایمن برای دانش آموزن برای آموزش های تعاملی بین دانش آموزان، اولیا و معلمان با قوت پیگیر استقرار کامل این بستر در استان هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعال سازی شورای آموزشی و کمیته های آموزش های مکمل با محوریت گروه های آموزشی و دبیران برای بررسی اقدامت روز های گذشته و روز های آینده در اولین ساعات اداری، تصریح کرد: سامانه و سایت های معتبر آموزشی احصا شده و به نواحی آموزشی 14 گانه استان برای در دسترس قرار گرفتن دانش آموزان و اولیا برای بهره مندی از محتوای آموزشی این سامانه ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 150 بسته آموزشی دیداری و شنیداری و نوشتاری از طریق گروه های آموزشی در سطح مدارس تولید شده و در بستر فضای مجازی بارگذاری شده است، عنوان کرد: بانک سولات امتحانی برای دانش آموزان متوسطه نظری و دوره اول به همت گروه های آموزشی تدوین و در حال ارسال به مدارس برای استفاده داش آموزان است.

بهرامی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و تلاش در جهت تقویت ارتباط محیط های یادگیری و واحد های آموزشی با محیط خانه یکی از اقدمات مستمر مدیران مدارس است، افزود: در حوزه تولید محتوای آموزشی نزدیک به 210 عنوان محتوای تدریس به صورت تولیدی با ظرفیت نیروهای استان تولید شدن و در پورتال آموزش و پرورش بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 عنوان محتوای آموزشی در زمینه های مشاوره ای، تربیت بدنی و آموزشی و تحلیل محتوا با تلاش روسای ادارات داخلی آموزش و پرورش استان و همکاران آموزشی تولید شده است، ابراز کرد: کمپین های در خانه می مانیم و هر خانه یک مدرسه از اقدمات فرهنگی خوب برای ترغیب دانش آموزان برای تلاش آموزشی در خانواده ها بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در سطح مناطق و نواحی آموزشی، بیان کرد: اقدمات جهادی نواحی آموزشی و مدارس نشان دهنده فعال بودن همکاران با درک مسئولیت پذیری، مسئولیت شناسی و موقعیت شناسی است و تلاش مستمر در این زمینه موجب افزایش سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش در سطح استان می شود.

وی با اشاره به اقدامات کنترلی و نظارت امورات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، تصریح کرد: تمامی اقدامات آموزش، بهداشتی و... مدارس به جد در این بازه زمانی مورد توجه و نظارت قرار می گیرد.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر